بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
بنیانگذار استارتاپ داروچی در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دید کوتاه مدیران از مشکلات حوزه استارتاپی

در حوزه سلامت یکی از مشکلات را می‌توان دید کوتاه مدیران دانست، از سوی دیگر قانون‌های بسیار مزاحمی به خصوص در این حوزه به چشم می‌خورد.
کد خبر : ۲۰۶۸۹۶
 
دید کوتاه مدیران از مشکلات حوزه استارتاپی
 
مهدی بقایی، بنیانگذار استارتاپ داروچی درگفت و گو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این استارتاپ در حوزه سلامت فعالیت داشته و یادآوری زمان مصرف دارو، مشاوره پزشکی و آگاهی از اطلاعات دارویی را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: بیمار می‌تواند از طریق سرویس‌های موجود زمان مصرف دارو را مدیریت کرده و علاوه بر امکاناتی، چون ارسال پیامک، صدای خودکار نیز جهت نصب و استفاده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. 

این فعال حوزه استارتاپی نقطه تمایز "داروچی" را "پیگیری" عنوان کرد و افزود: تماس اپراتور‌ها و پزشکان و پیگیری وضعیت بیمار، شعار ما یعنی "یک لمس در سلامتی" را محقق کرده به طوریکه تا زمانی که بیمار در شرایط بهبود قرار نگیرد این پیگیری‌ها ادامه داشته و سپس خدمات ویژه طبیب در اختیار وی قرار می‌گیرد. 
 
دید کوتاه مدیران از مشکلات حوزه استارتاپی

بقایی در خصوص برنامه‌های آتی این استارتاپ گفت: بحث "دلیوری دارو" در یزد اجرایی شده، اما برخی مسائل قانونی برای گسترش این طرح در دیگر فضا‌ها وجود دارد. 

وی در پاسخ به دغدغه‌های موجود در فضای استارتاپ‌ها عنوان کرد: در حوزه سلامت یکی از مشکلات را می‌توان دید کوتاه مدیران دانست، از سوی دیگر قانون‌های بسیار مزاحمی به خصوص در این حوزه به چشم می‌خورد.

بقایی در تصریح این مشکلات اظهار داشت: بحث "دلیوری دارو" در یزد به دلیل وجود قوانین قابل اجرا و گسترش نیست.

وی ادامه داد: مبحث دیگر "نیروی انسانی" بوده که افرادی که قابلیت تحمل سختی بالا و نگرفتن حقوق تا مدت به ثمر رسیدن استارتاپ را داشته باشند بسیار کم است. 

این فعال حوزه استارتاپی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود را موضوع فنی دانست و گفت: تیم‌های فنی قوی در حوزه استارتاپ‌ها کمتر مشغول فعالیت بوه و در صورت حضور درصد قابل توجهی را باید به این فضا اختصاص داد. 

بقایی وضعیت "بازار" را در حوزه سلامت واستارتاپ رو به بهبود دانست.

بنیانگذار داروچی در خصوص تاثیر تحریم‌ها اظهار داشت: در خصوص دارو‌های کمیاب درخواست زیادی وجود داشته و تیم به بررسی رفع نیاز کاربر می‌پردازد، اما وجود مشکلات موجود را نمی‌توان کتمان کرد. 

وی افزود: راه حل این مشکل ساخت و تولید دارو در داخل کشور است با کیفیتی که در مقابل داروی خارجی یکسان سازی شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چالشی از داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران:

عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب

چالشی از داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران:

عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب

ارسال نظر