بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
پرداخت سنگین شاپرک در جیب این شرکت؛

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

سهم از تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی «سپ» رشد ۰.۲۴ درصدی در دی ماه داشت و بیشترین رشد را نسبت به سایر شرکت‌های همگروه تجربه کرد.
کد خبر : ۲۱۰۷۷۷

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» از جمله شرکت‌های مطرح در حوزه PSP است که جایگاه مطلوبی نیز در بین شرکت‌های فعال در این حوزه دارد.

این شرکت که سال مالی منتهی به آذر ماه دارد، طی دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۹۸ موفق به شناسایی ۱۶ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال درآمد عملیاتی شد که از مبلغ درآمد سال مالی ۹۷ حدود ۲۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

اگر حاشیه سود خالص ۱۷ درصد سال مالی ۹۷ را به سال مالی ۹۸ تعمیم دهیم، انتظار می‌رود «سپ» سود خالص ۲۸۰۰ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کند اما؛ باید افزایش هزینه مالی و هزینه‌های عمومی اداری و فروش را مدنظر قرار داد و برآورد‌های آبسیم حاکی از آن است که این شرکت توان تحقق ۲۵۰۰ میلیارد ریال سود خالص را به راحتی دارد.

شایان ذکر است که در سال مالی ۹۷ با کسب درآمد ۱۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریالی، ۲۲۱۰ میلیارد ریال سود ساخته بود.

روند سودسازی «سپ» طی سال‌های اخیر صعودی بوده و بررسی صورت‌های مالی از زمانی که سال مالی از اسفند ماه به آذر ماه تغییر کرد، روایت رشد را حکایت می‌کند.

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

یکی از نقاط تمایز و قابل توجه در خصوص «سپ» این است که سهم بالایی از تراکنش‌های شاپرک دارد. بر اساس آمار‌های اقتصادی شاپرک در دی ماه، این شرکت ۱۸.۸ درصد از تعداد تراکنش و ۱۵.۷ درصد از مبلغ تراکنش را به خود اختصاص داد و پس از «به پرداخت ملت» در جایگاه دوم ایستاد.

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

جایگاه دومی این شرکت مدت‌ها است که حفظ شده و همواره خود را در صدر فهرست شرکت‌های PSP قرار داده است.

باید توجه داشت که با نزدیک شدن به ایام عید و افزایش میزان تراکنش‌های مالی، درآمد‌های شرکت‌های فعال در این حوزه نیز افزایش خواهد یافت. درآمد حاصل از ارائه خدمات کارتخوان مهمترین ممر درآمدی این شرکت به شمار می‌رود که در دی ماه وضعیت به مراتب برای «سپ» بهتر از آذر ماه بوده؛ به گونه‌ای که سهم از تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی شرکت رشد ۰.۲۴ درصدی را داشته و بیشترین رشد را نسبت به سایر شرکت‌های همگروه تجربه کرد. همچنین، از نظر مبلغ نیز ۰.۱۴ درصد افزایش داشته است.

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر