بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اصلاح بازار موقتی است

گزارش‌های شرکت‌ها مطلوب هست و نشان می‌دهد شرکت ها در حوزه تولید و فروش خود با مشکلات زیادی روبرو نیستند.
کد خبر : ۲۰۷۱۶۴

اصلاح بازار موقتی است

اردشیر مردانپور مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در خصوص روند بازار و دستورالعمل اصلاح به بورس نیوز اظهار کرد:
با توجه به رشد سهم شرکت‌ها و همچنین رکوردشکنی شاخص بورس و حجم عظیم نقدینگی در مقطعی بازار نیاز به اصلاح دارد، بنابراین بخشی از افت شاخص و قیمت‌ها در بورس به اصلاح قیمتی بازمی‌گردد اما؛ این اصلاح نگران کننده نیست و روند بازار رو به رشد هست و توقف آن نگرانی ایجاد نمی‌کند. بعید هست شاخص اصلاح اساسی داشته باشد اما؛ افت جدی را شاهد نخواهیم بود
وی در خصوص گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها و تاثیر آن بر روند بازار بیان کرد: گزارش‌هایی که شرکت‌ها منتشر می‌کنند، مطلوب هست و نشان می‌دهد گزارش‌ها در حوزه تولید و فروش خود با مشکلات زیادی روبرو نیستند و عملکرد مناسبی دارند، این گزارش‌ها بازار را پوشش داده و مثبت ارزیابی می‌شود.
با آمدن گزارش‌ها عملا پی به‌ای بازار می‌شکند و دوباره رشد جدیدی را به بازار تزریق می‌کند و قیمت سهم‌ها افزایش می‌یابد. اگر همین روند ادامه یابد سال پر رونقی برای بازار سرمایه خواهیم داشت.
مدیر عامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در رابطه با پیش بینی بازار تا پایان سال اذعان کرد: با توجه به سیاست دولت در کنترل تورم، علی رقم رشد بازار، حبابی وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها پی به‌ای مناسبی دارند و تا پایان سال بازاری مطمئن با حجم خوب و عمق مناسب خواهیم داشت حتی اگر روند رو به رشد آن کند شود، افت جدی در بازار وجود نخواهد داشت.
مردانپوربا اشاره به گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاری، گفت: با سیاستی که دولت در پیش گرفته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها بازار را تسهیل کرده و شرکت‌هایی که اصلاح ساختاری و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارند باید عملکرد مناسبی در گزارشات ۹ ماهه‌ای که منتشر می‌کنند داشته باشند.
وی با اشاره به سهم‌های بنیادی و سودآور در بورس خاطرنشان کرد: اقبال عمومی به سیمانی‌ها و بانکی‌ها وجود دارد علی رقم اینکه شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و فولاد و سنگ آهنی‌ها پتانسیل بالایی دارند و کمتر تحت تاثیر عوامل قرار می‌گیرند و عملکرد خوبی نیز دارند، رشدی که بقیه سهم‌ها دارند شاید در این شرکت‌ها وجود نداشته باشد، اما سهم‌های بنیادی مناسبی برای سرمایه گذاری هستند که می‌توان روی آن‌ها در میان مدت برنامه ریزی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

شاهراهی امن به نام "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رکورد" بورس" در یک روز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۸۰ هزار واحدی تا پایان سال

ارسال نظر