بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم رشد بازار بعد از یک اصلاح مقطعی

هر بازاری، کشش و ظرفیت خاص خود را دارد. ولی معتقدم رشد بازار سرمایه بعد از یک دوره اصلاح مقطعی، با شیب ملایم تر از قبل ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۷۱۸۶

به گزارش بورس نیوز امروز اگرچه شاخص کل منفی شده و با افت ۲۷۸۱ واحدی در این لحظه از معاملات مواجه است، ولی شاخص کل هم وزن اندکی مثبت است و این نشان از وضعیت مناسب تر نمادهای کوچک و متوسط بازار دارد. تحلیلگران از قبل احتمال اصلاح بازار تا محدوده ۴۰۲ هزار واحدی و بعد از آن، آغاز موج صعودی بعدی را داده بودند و باید دید بازار سرمایه کشور، رشد دیگری در پیش خواهد داشت یا نه؟

حسن مرادی اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت امروز بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می رسد روند منفی بازار سرمایه در روزهای اخیر، مقطعی باشد. بازار سرمایه کماکان می تواند بازار جذابی برای سرمایه گذاران باشد؛ ولی طبیعی است که هر بازاری روندهای منفی و مثبت داشته باشد. سرمایه گذاران این بازار بهتر است صبورتر باشند. با نزدیکی به پایان سال احتمالا با تحولاتی مواجه خواهد شد و نقدینگی به سمت گروه های دیگر بازار سرمایه، حرکت خواهد کرد. امیدواریم طبق آنچه وعده داده شده، شاهد رونق تولید باشیم و اثر مثبت این رونق را هم در سودآوری شرکت ها و هم در وضعیت معاملات بازار سرمایه مشاهده کنیم.

وی افزود: البته بازار سرمایه تنها بازار برای جذب نقدینگی سرگردان نیست و طبیعتا بخشی از نقدینگی بین بازارهای مختلف در حرکت خواهد بود. بازار ارز کنترل می شود و برای سرمایه گذاران جذاب نیست؛ اما شاید هفته های پایانی سال بازار مسکن تحرک بیشتری نشان دهد و بخشی از نقدینگی دوباره به سمت بازار مسکن حرکت کند.

مرادی در خاتمه تصریح کرد: نمی توان به سرمایه گذاران گفت در کدام بازار سرمایه گذاری کنند. هر بازاری، کشش و ظرفیت خاص خود را دارد. ولی معتقدم رشد بازار سرمایه بعد از یک دوره اصلاح مقطعی، با شیب ملایم تر از قبل ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رکورد" بورس" در یک روز

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

روند بازار با دلار قابل پیش بینی است

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز :

احتمال تزلزل شاخص وجود دارد

ارسال نظر