بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رکورد" بورس" در یک روز

طی ماهی که گذشت یکی از پرتلاطم ترین شرایط را در تاریخ بورس شاهد بودیم،همزمان رکود‌هایی نیز اتفاق افتاد از جمله اینکه بیشترین میزان افزایش و کاهش در طول یک روز رقم خورد.
کد خبر : ۲۰۷۲۵۲
 
رکورد بیشترین افزایش و کاهش
 
امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین به بورس نیوز گفت: ماهی که گذشت یکی از پرتلاطم‌ترین ماه‌های تاریخ بورس تهران بود به طوریکه شاخص با بازدهی ۱۵.۸ درصدی همراه شد و به قله ۴۰۹ هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: در این ماه پرتلاطم رکود‌هایی نیز اتفاق افتاد از جمله اینکه بیشترین میزان افزایش و کاهش را در طول یک روز شاهد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه به روند خوب بورس اشاره کرد و افزود: گزارش‌های ۹ ماهه برخی شرکت نتوانست انتظار سهامداران را برآورده کند بخصوص در فولادی‌ها و پالایشی‌ها گزارش‌های جالبی به چشم نمی‌خورد، این عوامل باعث خواهد شد شاخص بعد از رسیدن به قله، روندی ثابت و حتی کاهشی را دنبال کند.

وی افزود: عوامل ذکر شده و این امر که شرکت‌های بزرگ نتوانستند گزارش‌های خوبی از عملکرد خود ارائه بدهند باعث منفی شدن شاخص کل شده، اما همچنان شاخص هم وزن روند مثبت خود را طی می‌کند.
 
رکورد بیشترین افزایش و کاهش
 
جای رشد برای برخی سهام وجود دارد
سیاحی همچنین با اشاره به بالارفتن حجم معاملات روزانه بازار سرمایه خاطر نشان کرد: برخی سهم‌ها از بازار جا مانده اند، اما هنوز جای رشد برای آن‌ها وجود دارد، بخصوص سهم‌هایی که در بحث تجدید ارزیابی قرار گرفته اند فضای رشد مناسبی دارند.

وی به روند مثبت گزارش فعالیت شرکت‌ها در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار نیمایی احتمال می‌رود در بهمن ماه گزارش‌های خوبی از عملکرد شرکت‌ها منتشر شود.

مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در پایان اظهار داشت: گزارشات مثبت عاملی بر رشد مجدد سهم‌های بنیادی بوده و تا اواسط اسفند رشد نسبتا قابل قبولی را از این گروه شاهد خواهیم بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

فروش بلوکی اموال دولت در جهت رفع کسری بودجه 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

شاهراهی امن به نام "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز :

احتمال تزلزل شاخص وجود دارد

ارسال نظر