بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

شاهراهی امن به نام "بورس"

با اعمال مجدد تحریم‌ها بر صنعت فولاد، شاهد تاثیراتی بر بازار سرمایه خواهیم بود، اما کارشناسان معتقدند تحریم طی سال‌های آتی بر میزان فروش شرکت‌های فولادی تاثیر خود را گذاشته و آن را کاهش خواهد داد.
کد خبر : ۲۰۷۳۱۸
 
مشخص شدن آثار تحریم طی سال‌های آتی
 
مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در خصوص تاثیر تحریم‌های فولادی اعمال شده بر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: این تحریم‌ها در بلند مدت بر بازار تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: بررسی در گزارش‌های ۹ ماهه و ماهانه شرکت‌های فولادساز، نشان از فروش‌های مناسب این صنعت داشته و تاثیر آن بر سود شرکت‌ها کاملا مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: طی سال‌های آتی، با تداوم تحریم‌ها و اتفاقات جاری، میزان فروش کاهش خواهد یافت.
 
مشخص شدن آثار تحریم طی سال‌های آتی
 
فاصله بین " دلار نیما" و "صرافی ملی" زیاد شد
حیدرزاده در خصوص فاصله ایجاد شده بین "دلار نیما" و "صرافی ملی" اظهار کرد: به طور معمول در ماه‌های پایانی سال، میزان تقاضای کالا از طریق شرکت‌هایی که در واقع مصرف کننده مواد اولیه بوده یا نیاز به کالای خارجی دارند، افزایش می‌یابد. 

وی این فاصله را که در ابتدای سال کم و در اواخر سال زیاد است امری طبیعی دانست و گفت: این اتفاق همواره در بازار ارز رخ می‌دهد و تا پایان سال امری رایج خواهد بود. 
 
عدم تقاضا بازارهای موازی را به خواب برد
این کارشناس بازار سرمایه به نکته‌ای دیگر اشاره و عنوان کرد: "بازار ارز" پیش‌تر به عنوان یک فضای سرمایه گذاری برای سهامدار تعریف شده بود، اما اکنون وضعیت متفاوت است.

حیدرزاده ضمن بیان کنترل‌های مناسب بانک مرکزی، افزود: ذهن افراد از ورود به بازار ارز دور شده و این امر کاملا منطقی است چرا که در هیچ جای دنیا پول یک کشور با هدف سرمایه گذاری خریداری نمی‌شود. 

وی ادامه داد: سایر بازار‌های موازی با "بورس" به دلیل عدم تقاضا در خواب به سر برده و این بازارسرمایه است که تقاضای پول دارد. 
 
شاهراهی امن به نام "بورس"
این کارشناس بازار سرمایه، اول بودن "بورس" را در تمام کشور‌های سرمایه محور امری صحیح دانست و گفت: قرار گرفتن حجم زیاد نقدینگی در بانک‌ها به طور کلی امری بی معنی است.

وی افزود: لازم است این نقدینگی در بازار سرمایه ورود کرده و در "صنعت" سرمایه گذاری شود چرا که تنها شاهراه مطمئن و امن، "بورس" است.

حیدرزاده از راه‌های ورود به بازار سرمایه را "صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک" عنوان کرد و گفت: این اعتماد سازی باید صورت بگیرد چرا که ورود مستقیم و بدون اطلاعات، سهامدار را در معرض ریسک‌های گوناگونی قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

تعادل در کلیت بازار

پیش‌بینی از فردای بازار سرمایه؛

سود بورس در جیب تماشاچیان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رکورد" بورس" در یک روز

ارسال نظر