بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

تعادل در کلیت بازار

سرمایه‌ای که وارد بازار شده پول جدیدی است که به بازار تزریق شده و از جنس همان نقدینگی سرگردانی است که سال گذشته وارد بازار دلار شده بود.
کد خبر : ۲۰۷۹۲۸

تعادل در کلیت بازار
مهدی محمود رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در خصوص ارزیابی بازار سرمایه به بورس نیوز اظهار داشت:
بازار امروز در امتداد وضعیت ۱ ماه گذشته بود و کماکان هیجان خرید در بازار مشهود بود بویژه در شرکت‌های دارای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در گروه بانک و خودرو.


وی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌ای که وارد بازار شده از سوی فعالین قدیمی بازار نیست و پول جدیدی هست که به بازار تزریق شده و از جنس همان نقدینگی سرگردان هست که سال گذشته وارد بازار دلار شده بود و هیجان خرید بالایی دارد و به نظر می‌رسد در کوتاه مدت هیجان خرید ادامه خواهد داشت و این جنس رشد و وضعیتی که وجود دارد به همان میزان خطرناک نیز خواهد بود.


مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در رابطه با وضعیت سهم ها تصریح کرد: اگر حباب را صرفا مبتنی بر ارزش جریانات نقدینگی سهام بدانیم در بخش‌هایی از بازار دچار حباب هستیم اما؛ اگر دارایی شرکت‌ها را در نظر بگیریم بخش‌های بسیاری از بازار دچار حباب نیست. همچنین از منظر تملک سهام مدیریتی شرکت‌ها اما؛ برخی سهم‌ها هستند که از هر منظری مورد بررسی قرار می‌گیرند حباب هستند و به عبارتی ارزش قیمت آن‌ها بالاتر از ارزش ذاتی شان است. در سهام بزرگ بازار چه در پتروشیمی، پالایشی، معدنی و اغلب سهام گروه بانکی قیمت‌ها واقعی بوده و در کلیت بازار وضعیت متعادلی وجود دارد.


رباطی افزود: فرصت‌ها را در دوره طلایی رشد بازار از دست دادیم و آنطور که باید عرضه برای عمق بازار صورت نگرفت و مقصر نیز فقط بورس نیست، دولت و سازمان‌هایی که تمایلی به عرضه ندارند و توجیه آن‌ها سختگیری‌های شرکت بورس و فرابورس بوده که آن هم موجب شده عرضه‌های جدی شکل نگیرد.


وی با اشاره به عرضه اولیه ها در بازار گفت: چهار شرکتی که بهمن ماه عرضه اولیه می‌شوند شرکت‌های کوچک فرابورسی اند و تاثیر زیادی بر افزایش عمق بازار نخواهند داشت، در این شرایطی که نقدینگی قابل توجهی وارد بازار شده و نیازمند عرضه شرکت‌های بزرگ در بورس هستیم و این اتفاق رخ نداده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وقتی شاخص دچار تردید می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

راهکارهایی برای جلوگیری از خروج نقدینگی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

حُسن ختامی به نام ۴ عرضه‌اولیه در فرابورس

ارسال نظر