بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
در مقایسه با دی ماه سال گذشته بررسی شد؛

"سپ" و تغییرات عمده درآمدی

درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات کارتخوان از رشد در حدود ۶۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.
کد خبر : ۲۰۸۰۵۵

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که افزایش نرخ تورم در سال گذشته منجربه‌افزایش مبالغ خرید و فروش از طریق درگاه‌های پرداخت شده افزایش درآمد‌ها و کارمزد‌های ناشی از این درگاه‌ها در صورت‌های عملکردی شرکت‌های پرداخت الکترونیک مشهود است.

این موضوع اگر چه منجر به افزایش درآمد‌های شرکت‌های فعال در این صنعت شده، اما به نظر می‌رسد افزایش هزینه‌های خرید پوز‌های مستهلک شده از چالش‌های اصلی سهامداران این شرکت‌ها است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز با نماد "سپ" از این قاعده مستثنی نبوده و عملکرد دی ماه این شرکت نشان از رشد قابل توجه درآمد‌های حاصل از دستگاه‌های کارتخوان در اولین ماه سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات کارتخوان از رشد در حدود ۶۰درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

با این وجود افزایش نرخ ارز در سال گذشته منجر به افزایش هزینه‌های خرید دستگاه‌های پوز جدید و همچنین هزینه‌های استهلاک می‌شود و این موضوع شاید از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روز‌های سهامداران شرکت‌های پرداخت الکترونیک باشد.

در این شرایط به نظر می‌رسد بهترین راه کاهش هزینه‌های استهلاک، تبلیغات وسیع شرکت‌های پرداخت الکترونیک جهت افزایش ارائه خدمات موبایلی و اینترنتی بدون نیاز به صرف هزینه‌های سنگین خرید و جایگزینی دستگاه‌های کارتخوان است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش یکی از سه شرکت بزرگ ارائه خدمات پرداخت بوده که در سال‌های اخیر سعی در رشد سودآوری سهامداران خود داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وقتی ریسک تراکنش‌ها کنترل می‌شود؛

تعدیل سود ۱۰درصدی "سپ" در سال‌سخت‌PSP‌ها

کاهش میزان درآمدها چگونه باید جبران شود!

افزایش درآمد‌های حاصل از کارتخوان "سپ"

این شرکت سرمایه گذاری کرد؛

"سپ" سهام خرید

رشد ۲۹ درصد درآمد از کارتخوان‌های این شرکت؛

پاییز «سپ» گرمابخش مجمع زمستانی شد

ارسال نظر