بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
رشد ۲۹ درصد درآمد از کارتخوان‌های این شرکت؛

پاییز «سپ» گرمابخش مجمع زمستانی شد

«سپ» در دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ موفق به شناسایی یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شد که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشد ۲۹ درصدی را حکایت می‌کند.
کد خبر : ۲۰۴۷۵۴

پاییز «سپ» گرمابخش مجمع زمستانی شد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آخرین ماه پاییز برای شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با کسب درآمد ۱۳۵ میلیارد تومانی به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، این شرکت در فصل سوم سال جاری و چهارمین فصل سال مالی خود، ۴۳۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشت؛ در حالی که پیش از این پیش بینی کرده بود طی مدت مذکور ۶۶۶ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

در فصل زمستان سال گذشته به عنوان اولین فصل کاری خود در سال مالی منتهی به آذر ۹۸، حدود ۳۷۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرد و در فصل دوم به درآمد ۳۹۴ میلیارد تومانی دست یافت. فصل تابستان برای «سپ» با کسب درآمد ۴۳۶ میلیارد تومانی خاتمه یافت.

به این ترتیب، «سپ» در دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸ موفق به شناسایی یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شد که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشد ۲۹ درصدی را حکایت می‌کند. این میزان درآمد نسبت به آخرین پیش بینی شرکت ۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان کمتر است و در واقع، ۸۹ درصد برآورد‌های خود را پوشش داده است.

پاییز «سپ» گرمابخش مجمع زمستانی شد

البته باید توجه داشت که به سبب زمانبر بودن استخراج اطلاعات صورت وضعیت بانک‌ها و شاپرک و اپراتورها، اطلاعات کنونی به‌صورت برآوردی لحاظ شده و ارقام نهایی، در گزارش‌های آتی لحاظ خواهد شد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که «سپ» در سال مالی ۹۸ بالغ بر یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و همانند چند سال اخیر در محدوده ۱۸ درصد حاشیه سود ناخالص داشته، برآورد می‌شود شرکت در این سال به سود ناخالص ۲۹۵ میلیارد تومانی برسد.

در صورتی که همانند دوره ۹ ماهه، حاشیه سود خالص را ۱۳ درصد لحاظ کنیم، به سود خالص ۲۱۵ میلیارد تومانی دست خواهد یافت که علت کاهش اندک آن نسبت به سال مالی ۹۷، افزایش هزینه مالی در نتیجه دریافت تسهیلات مالی جدید است. بنابراین، با توجه به روند رو به رشد «سپ»، در صورت اندک کنترل هزینه مالی، شاهد افزایش قابل ملاحظه سودآوری نیز خواهیم بود. هر چند که تسهیلات اخذ شده در جهت خرید کارتخوان و حفظ و افزایش سهم خود از بازار بوده و نتایج آن، در دوره‌های بعد نمایان خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش میزان درآمدها چگونه باید جبران شود!

افزایش درآمد‌های حاصل از کارتخوان "سپ"

پرداخت سنگین شاپرک در جیب این شرکت؛

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

در مقایسه با دی ماه سال گذشته بررسی شد؛

"سپ" و تغییرات عمده درآمدی

این شرکت سرمایه گذاری کرد؛

"سپ" سهام خرید

ارسال نظر