بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه‌کنندگان بازنده‌های "بورس"

عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ می‌تواند حجم بالایی از پول را به خود اختصاص دهد و بازار را از تلاطم نابه‌هنگام افت شاخص، خارج کند.
کد خبر : ۲۰۸۰۷۴


جذب نقدینگی سرگردان توسط عرضه اولیه‌ها

مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در پیش بینی بازار در هفته پیش رو به بورس‌نیوز اظهار کرد: روند شاخص مثبت بوده و بازار متعادلی را پیش‌رو خواهیم داشت و با توجه به آنکه اخبار سیاسی و اقتصادی ویژه‌ و تاثیرگذاری پیرامون بازار وجود ندارد؛ احتمال دارد با افزایش عرضه مواجه شویم چراکه تقاضای این روز‌ها نشان می‌دهد که همیشه عرضه‌کننده‌ها، بازنده هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: بهترین گزینه برای عرضه اولیه همین روز‌هایی هست که بازار با حجم نقدینگی بالایی روبروست و می‌توان از این طریق سرمایه جدید را جذب کرد و این امر موجب می‌شود شرکت‌های بورسی با حباب کمتری مواجه شوند و رشد بازار را حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا خاطرنشان کرد: عرضه اولیه شیوه‌ای برای پاسخ به عطش خرید تازه واردان هست، عرضه اولیه‌های کوچک تاثیر بسزایی در روند بازار نخواهند داشت در عوض عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ می‌تواند حجم بالایی از پول سرگردان را به خود اختصاص دهد و بازار را از تلاطم نا به هنگام افت شاخص خارج کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وقتی شاخص دچار تردید می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

"نقدینگی" بورس را ترک نمی‌کند

پیش‌بینی از فردای بازار سرمایه؛

سود بورس در جیب تماشاچیان

ارسال نظر