بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

نمی‌توان به تقاضای سهامداران پاسخ منفی داد

استقبال سهامداران از سهم‌های هلدینگ‌هایی مانند شستا و تامین‌اجتماعی را نمی‌توان بی‌پاسخ گذاشت و نباید کاسته‌شدن میزان نقدینگی و عرضه حقوقی‌ها را از بعد منفی دید.
کد خبر : ۲۰۰۲۳۸
 
نمی‌توان به تقاضای سهامداران پاسخ منفی داد
 
 
وحید حسن‌پور دبیر، مدیرعامل کارگزاری صبا تامین در رابطه با موضوع تجدید ارزیابی دارایی در حوزه بانکی‌ها به بورس‌نیوز گفت: تجدید ارزیابی را می‌توان محدودیتی از سوی بانک مرکزی بابت افزایش‌سرمایه از محل دارایی‌های ثابت توسط شرکت‌های بانکی نام برد. 

وی ادامه داد: با چنین اقدامات و بخشنامه‌های یک‌شبه‌ای که بسیاری از سهامداران روی آن حساب بازکرده‌اند، نباید خوشبین بود اما؛ به نظر می‌رسد سایر صنایع در جهت "اصلاح ساختار" و "معافیت مالی" نسبت به انجام این امر مشتاق بوده و به مراتب بازارسرمایه نیز از آن استقبال خواهد کرد.

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص استقبال مردم از خرید سهم‌هایی مانند زیرمجموعه‌های شستا و تامین اجتماعی عنوان کرد: تقاضا برای خرید سهم این شرکت‌ها بالا بود؛ در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ در مقاطعی شدیدا طرف تقاضا بر عرضه قالب شد و بسیاری از حقوقی‌ها نیز در همین زمان به عرضه سهام خود پرداختند پس نباید به بعد منفی این موضوع دامن زد. 

مدیرعامل کارگزاری صبا تامین در رابطه با حفظ نقدینگی وارد شده به بازارسرمایه گفت: در "بورس" باید تناسب ریسک و بازده در نظر گرفته شود و زمانی که تناسب بازار به هم می‌ریزد تمامی سرمایه‌گذاران اعم از حقوقی‌ها (با دید بلند مدت) و حقیقی‌ها (با دید کوتاه مدت) به مقایسه پرداخته و تصمیم می‌گیرند.

وی به اتفاقات تلخ بازار اشاره داشت و افزود: در مقاطعی زمانی، چون تجربه سال‌های ۹۷، ۹۲ و ۹۴ شاهد ورود نقدینگی زیادی در بازار بودیم که به واسطه حجوم پول و رسیدن قیمت‌ها به قیمت‌های غیربازار یا تعادلی باعث شده گروهی تصمیم به خروج بگیرند چرا که ریسک سیستماتیک در بازار‌های رقیب جذابیت ایجاد کرده است.

حسن پور وقوع این اتفاقات در مقاطع مختلف را امری طبیعی و معمول عنوان و اضافه کرد: اینکه درجا زدن برخی سهم‌ها را تنها به خاطر عرضه کننده‌ها و خروج نقدینگی بدانیم امری درست نیست چرا که باید تمامی شرایط در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تنها بحث عرضه و تقاضا روی یک سهم مطرح نیست، عواملی، چون خود "سهم"، "صورت‌های مالی شرکت ها"، "شرایط کلی اقتصاد" و "تغییر شرایط بازار‌های رقیب" را نیز باید به عوامل دیگر اضافه کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش بی اعتمادی سهامدار/ بانکی‌ها و کمترین تاثیر از دلار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه‌کنندگان بازنده‌های "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

" بورس" تحت تاثیر شایعات

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

معرفی گزینه‌های کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری

ارسال نظر