بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
وزیر نفت گفت: برای فروش نفت خام در بورس، انعطاف زیادی به خرج دادیم، اما پیچیدگی آن باعث شد برای این کار به خوبی عمل نشود و سعی خواهیم کرد تا انعطاف بیشتری در عرضه میعانات گازی پارس جنوبی نشان دهیم.
کد خبر : ۲۰۸۹۰۵

برای فروش نفت خام در بورس، انعطاف زیادی به خرج دادیم

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه درباره درباره فروش نفت خام و فرآورده‌های آن در بورس اظهار کرد: فروش نفت خام در بورس نسبت به فروش فرآورده‌های آن کار پیچیده‌‌تری است.

وی افزود: فرآورده‌های نفتی به خوبی در بورس خرید و فروش می شوند و به کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، شمال عراق و ارمنستان صادرات داریم.

وزیر نفت همچنین ادامه داد: برای فروش نفت خام در بورس، انعطاف زیادی به خرج دادیم، اما پیچیدگی آن باعث شد برای این کار به خوبی عمل نشود و سعی خواهیم کرد تا انعطاف بیشتری در عرضه میعانات گازی پارس جنوبی نشان دهیم.
زنگنه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف بنزین در کشورمان ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز بوده پول حاصل از صادرات آن به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت با تامین ذخایر داخلی است. ما در صادرات بنزین مشکلی نداریم. مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی، حدود ۲۰ میلیون لیتر در روز کاهش یافت که این میزان ممکن است در آینده کمتر شود، زیرا مردم به قیمت بنزین عادت می‌کنند و مصرف بنزین دوباره افزایش خواهد یافت.

زنگنه با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین موجب شد افزایش میزان مصرف برای حدود ۳ سال عقب بیفتد، افزود: اگر مصرف بنزین به صورت قبل ادامه می‌یافت در سال ۱۴۰۰ باید دوباره بنزین وارد می‌کردیم در حالی که اکنون بزرگترین صادر کننده بنزین در اوپک هستیم. همچنین ساز و کار بازار سرمایه و عرضه بنزین و سوخت در بورس انرژی قاچاق را کاهش داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر