بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش مالیات و رونق در بورس

شرکت‌های بنیادی که زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند به جهت کمک به اصلاح روند شاخص، ناخواسته منفی شده‌اند و این روند معکوس با اصلاح قیمتی برخی از شرکت‌ها، قابل لمس خواهد شد و مجددا بنیادی‌ها تعادل بازار را حفظ خواهند کرد.
کد خبر : ۲۰۹۳۶۴

کاهش مالیات و رونق در بورس

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص تغییر در روند مالیات شرکت‌ها به بورس نیوز اظهار کرد: هرگونه تسهیل در شرایط کسب‌وکار انگیزه برای صنعت و تولید ایجاد می‌کند، پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ نیست و ابهاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله این ابهامات، اشاره شده عایدات سرمایه‌ای و دارایی نیز مشمول مالیات می‌شود، مفروضاتی که منتشر شده وضعیت مناسبی را برای صنعت، تولید، فضای کسب‌وکار و بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد اما؛ ممکن هست تغییرات و اصلاحاتی داشته و لازم هست پیش داوری و نتیجه‌گیری صورت نگیرد تازمانی‌که نتیجه‌نهایی ابلاغ شود.

اقابزرگی در ادامه با اشاره به ثمره این اقدام برای بازارسرمایه اشاره داشت و افزود: این مُهم موجب افزایش حس امنیت، آرامش و ثبات در فضای کسب‌وکار شرکت‌های تولیدی و سهامداران شده و درنهایت ماحصل این امنیت و تمهیداتی که برای افزایش بهره‌وری و تولید اندیشیده شده، موجب سهولت و انگیزه در سرمایه‌گذاری می‌شود و این فرایند با ساختار بازارسرمایه هماهنگ بوده و موجب شادابی آن می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی تصریح کرد: به تجربه می‌توان گفت سیاست‌های انبساطی و انقباضی که در راستای حمایت از بازارسرمایه، هدایت نقدینگی و ورود و خروج به بازارسرمایه اتخاذ می‌شود در برخی مواقع تسهیل نتیجه مناسبی ندارد.

وی درباره اینکه این‌روزها حمایت از بازار سرمایه در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر هدف نخست و آخر این باشد که نقدینگی سرگردان در اقتصاد را بدون توسعه زیرساخت‌ها و ابزار‌های مالی و تمرکز بر جذب منابع برای بنگاه‌های تولیدی و ناشرین به بازار سرمایه تزریق کنیم در مقطعی این سیاست‌ها و قوانین وضع شده آثار سوء برای بازارسرمایه خواهد داشت و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بورس را دامن می‌زند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند نوسانی قیمت‌ها در اکثر گروه‌های بورسی اذعان کرد: شرکت‌های بنیادی که زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند به جهت کمک به اصلاح روند شاخص، ناخواسته منفی شده‌اند و این روند معکوس با اصلاح قیمتی شرکت‌هایی که کاهش ارزش را به خود دیده‌اند، قابل لمس خواهد بود و در آن هنگام شرکت‌های بنیادی مجددا تعادل را در بازار برقرار خواهند کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«شتوکا» در «فولاد» گره خورد؛

کاهش مزیت رقابتی یا میل سیری ناپذیر!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

استقبال پرشور از عرضه‌اولیه "استارت‌آپ‌ها"

افزایش سرمایه‌هایی از جنس دستکاری استاندارد‌های حسابداری:

حباب‌هایی به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها

ارسال نظر