بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عرضه‌های اولیه پُرحجم نسخه جذب نقدینگی

مدیرعامل کارگزاری امید سهم گفت: هوش سرمایه باعث شده تا نقدینگی مازاد از بازارهای موازی وارد گود سرمایه‌گذاری در بورس شود اما؛ گاها سخن از اصلاح به‌میان می‌آید که باید اذعان کرد این بازار هوشمند شده و برخی جرقه‌ها نهایتا ۲ یا ۳ روز بیشتر به طول نخواهد انجامید چراکه جای دیگری برای خروج و سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
کد خبر : ۲۰۹۷۳۳

عرضه‌های اولیه پُرحجم نسخه جذب نقدینگی

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم در خصوص روند بازار به بورس نیوز اظهار کرد:  P/E سهم‌های بنیادی پایین بوده و کماکان این سهم‌ها جای رشد را به خود می‌بینند چراکه بورس با مشکل اساسی روبه‌رو نبوده و ریسک تاثیرگذاری پیرامون آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بازار در این چند برهه، گاها اصلاح‌های با حجم‌های بالا را تجربه کرده و اصلاح جدی برای بازارسرمایه پیش‌بینی نمی‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه درباره اینکه ریسک بورس منجر به خروج سرمایه نخواهد شد، تاکید کرد: هوش سرمایه باعث شده تا نقدینگی مازاد از بازارهای موازی وارد گود سرمایه‌گذاری در بورس شود و اگر اصلاحی بخواهد پای تابلوی شاخص بیاید، این بازار هوشمند شده و جرقه‌های آن نهایتا ۲ یا ۳ روز بیشتر به طول نخواهد انجامید به این خاطر که جای دیگری برای خروج سرمایه وجود ندارد.

صادقی شریف با اشاره به محرک‌های جذب نقدینگی در بازارسرمایه نیز اشاره داشت و افزود: عرضه‌اولیه‌ها در شرایطی که بازار با نقدینگی انبوهی مواجه بوده تا ابزار ورود و جذب نقدینگی در بورس بوده اما؛ حجم عرضه‌ها تا زمانی که پُرحجم نباشد، نمی‌توان ادعای عرضه‌اولیه قدرتمند در بازار را داشت ولی با توجه به افزایش نقدینگی هر زمانی که عرضه اولیه وارد بازار شود، جزو عملکردهای مثبت بازار ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم در پایان خاطرنشان کرد: امن‌ترین محل برای سرمایه‌گذاری با توجه به قدرت نقدشوندگی، بازارسرمایه بوده و "بورس" در بلند مدت موتور حرکت اقتصاد بوده و می‌تواند به رونق کسب و کار کمک کرده و نقدینگی بنگاهها را تامین کند به ویژه در حال حاضر که بازار دو طرفه می‌شود و اگر این مهم حاصل شود "حجم و گردش معاملات" افزایش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور ناشران و اعضا شرکت بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

عرضه سهام در "عرضه‌های اولیه" حداقل ۱۵درصد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اصلاح و توازن گام بعدی بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوسان و نقدینگی پُرحجم در انتظار بازار

۶۷ درصد معاملات در اختیار ۱۶ درصد کارگزاری‌ها؛

چراغ برخی کارگزاری‌ها به خانه روا نبود!

ارسال نظر