بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
مشاور مدیرعامل «ویتانا» در حوزه بازار سرمایه تصریح کرد؛

چند خبر برای سهامداران «غویتا»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت «ویتانا» امروز برگزار و ۴۳ درصد سود، تقسیم شد و به همراه آن، اخباری خوش به بیرون مخابره شد.
کد خبر : ۲۰۹۸۷۲

چند خبر برای سهامداران «غویتا» در کمتر از یک ماه

به گزارش بورس نیوز، شرکت «ویتانا» در سال مالی متهی به آذر ماه ۹۸ به ازای هر سهم ۱۲۷۵ ریال سود محقق کرد که نسبت به سال مالی ۹۷ رشد جالب توجه ۱۳۳ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد. به سرعت، این شرکت به استقبال مجمع سالانه رفت و ۵۵۰ ريال آن را بین سهامداران تقسیم کرد.

محمد مهدی سماواتی مشاور حوزه بازار سرمایه شرکت «ویتانا» پس از پایان مجمع عمومی عادی سالیانه در گفتگو با بورس نیوز خاطرنشان کرد:

پذیرش شرکت «ویتانا» در بازار دوم فرابورس انجام شد اما؛ شأن این مجموعه را بازار دوم نمی‌دانیم. به زودی با ثبت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، میزان سرمایه اسمی به ۱۴۴۵ میلیارد ریال خواهد رسید و با ثبت افزایش سرمایه مذکور، شرایط برای صعود به بازار‌های بالاتر فراهم می‌شود و اقدامات لازم برای ارتقا به تابلوی بالاتر فرابورس انجام خواهد شد. با تداوم روند کنونی، چه بسا در سال ۲۰۲۰ درخواستی مبنی بر حضور در تابلوی بورس را نیز ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر، سازمان بورس موافقت ضمنی خود را با تجدید ارزیابی شرکت اعلام کرده و در این بین، اعطای مجوز رسمی را به رفع مشکل سند مالکیت زمین‌های کاسپین، منوط کرده است. این مشکل نیز به زودی مرتفع خواهد شد و تلاش بر این است تا قبل از پایان سال، مجوز‌های لازم اخذ شود.

چند خبر برای سهامداران «غویتا» در کمتر از یک ماه

مشاوره حوزه بازار سرمایه در ادامه در خصوص انگیزه‌های شرکت «ویتانا» برای حضور در بازار‌های بالاتر، اظهار داشت: حضور در بین شرکت‌های بزرگ و مطرح بازار سرمایه، قطعا برای سهامداران شیرین خواهد بود و جایگاه «ویتانا» بالاتر از آن چیزی است که در حال حاضر هست. این موضوع، به نوبه خود موجب اقبال بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نهادی به سهم می‌شود و برخی محدودیت‌ها از پیش پای سهامداران برداشته خواهد شد.

سماواتی قیمت کنونی سهم را منطقی ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی، اگر ارزش جایگزینی دارایی‌های شرکت را با مدل‌های معتبر مثل مدل Enterprise Value یا P/E تحلیلی و آینده‌نگرانه بررسی کنیم، متوجه ارزش بالای «غویتا» خواهیم شد. با توجه به این که ۵۰ درصد رشد در تولید و فروش سال مالی ۹۹ پیش بینی شده، نسبت P/S رشد قابل توجه خواهد داشت. به نظر می‌رسد قیمت سهام «غویتا» در محدوده منصفانه‌ای قرار دارد و قطعا ارزش ذاتی به ارقام کنونی نزدیک و حتی بالاتر است.

وی آخرین وضعیت طرح توسعه شرکت را چنین عنوان کرد: پروژه کاسپین هم از نظر تنوع و ظرفیت تولید محصول و هم تکنولوژی این امکان را فراهم آورده تا در بازار محصولات شرینی و آردی «ویتانا» جزو سه شرکت اصلی محسوب شود و قصد داریم با تولید محصولات نوآورانه و خاص، به سمت رتبه دوم بازار حرکت کنیم.

مشاوره حوزه بازار سرمایه شرکت «ویتانا» در خاتمه به نکته مهمی اشاره کرد و تصریح کرد: باید توجه داشت که صورت‌های مالی شرکت برای سومین سال پیاپی اظهارنظر مقبول از حسابرسان دریافت کرد و در کمتر از ۵۶ روز به تصویب در مجمع رسید؛ در حالی که مهلت قانونی ۴ ماهه داشتیم. اکنون نیز تصمیم داریم در کمتر از ۳ ماه سود نقدی مصوب در مجمع سالیانه را بین سهامداران پرداخت کنیم. وضعیت اینچنینی را کمتر در شرکت‌های در حال توسعه مشاهده می‌کنیم و این‌گونه اقدامات در راستای شفافیت و توجه به سهامداران انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۱.۲۲۳ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب شد؛

رشد ۸۶ درصدی سودآوری "غویتا"

نمودار‌هایی که صعودی ماندند؛

بهمن ۴۰۸ میلیارد ریالی در «غویتا»

«ویتانا» بر مدار صعود می‌چرخد؛

بیسکوئیت‌های «غویتا» در کانال چین

به ازای هر سهم ۵۵ تومان سود تقسیم شد؛

مجمع خالق بیسکوییت مادر در روز مادر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
خدا لعنتش کنه همین آقای سماواتی باعث ضرر و زیان به سهامدار ها شد
خدا عوضش رو به خانواده و زندگیش بده که مردم رو بدبخت کرد