بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افسار دلار و لیست سیاه FATF

"تقاضای دلار" با توجه به نیاز‌ها و تعهدات ارزی و خرید‌های صنف‌های مختلف برای شب عید افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۲۱۰۴۶۸

بحران افزایش نرخ دلار در پایان سال

محمد ثریانژاد مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در خصوص افزایش نرخ دلار در پایان سال و تاثیر آن بر صادرات محور‌های بازار به بورس‌نیوز گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار و طلا در پایان سال و نیاز‌های مسافرتی و fatf که در حال حاضر مطرح هست، فعالان بازارهای موازی همچون دلار و ارز‌های رایج را نگران از ورود ایران به لیست سیاه fatf کرده است.

وی ادامه داد: افزایش تقاضایی که در بازار ایجاد شده و تمدید مهلتی که قرار بوده تا به ایران داده شود، این احتمال را ایجاد کرده تا این عطش فروکش کند اما؛ با توجه به نیاز‌ها و تعهدات ارزی و خرید‌هایی که صنف‌های مختلف برای شب عید انجام خواهند داد، تقاضا را برای دلار افزایش می‌دهد.

ثریانژاد بیان کرد: با توجه به هجوم نقدینگی در سایر بازار‌های کالایی ممکن بوده این پول سرگردان مجددا به سوی بازار‌های موازی مانند دلار و طلا سرازیر شود همچنین ممکن هست کلیت بازار دچار حباب شده باشد و از شدت ورود نقدینگی چند ماه اخیر در بازار سرمایه کم کند و احتمال این وجود دارد که دلار در کانال ۱۴ هزار تومان دچار نوسان شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات تصریح کرد: زمانی که نرخ دلار در کانال ۱۴ هزار تومان نوسان کند طبیعتا منجر به افزایش نرخ دلار نیمایی می‌شود و تاثیر مستقیم بر شرکت‌های صادرات محور و کامودیتی‌ها و شرکت‌های مرتبط با نرخ دلار خواهد گذاشت و با یک فاصله زمانی در بازار سرمایه بر سهام شرکت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

ثریانژاد خاطرنشان کرد: با توجه به کسری بودجه و نیاز نقدینگی دولت برای تامین مخارج جاری و هزینه‌های سرمایه‌ای امکان انتشار اوراق از سوی دولت وجود دارد و بازار نیز کشش پذیرش آن را دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در بانک توسعه صادرات رقم می خورد؛

واگذاری اموال به جان بسته شده، در دقیقه ۹۰

در بانک توسعه صادرات رقم می خورد؛

واگذاری اموال به جان بسته شده، در دقیقه ۹۰

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
همه چیز گران شده دلار هنوز گرون نشده زیاد
ناشناس
Germany
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
افزایش افسار گسیخته ی قیمت طلا به بهانه ی افزایش قیمت دلار، آن هم حدود ۵۰_۶۰ریال و رسیدن طلا به ۵۴۸هزار تومان نشانه ی ضعف مدیریت م.و در اتحادیه طلا و یا همدست و هم کاسه شدن وی با مافیا و رانت خواران طلا هست.این آقا بارها و بارها فرمودند که قیمت طلای داخلی هیچگونه وابستگی به اونس جهانی نداشته و نخواهد داشت.فرمودند که قیمت داخلی طلا فقط وفقط به دلار بستگی داره.خب آقای ... مگه دلار چقدر افزایش قیمت داشته که طلا به ۵۴۸هزار تومان رسیده‌؟!!! تابستان ۹۷ طلا به ۵۳۰هزار تومان رسیده بود بخاطر اینکه قیمت دلار به ۱۹۵۰۰تومان رسیده بود.اکنون که دلار حدود ۱۴هزار تومان هست چه دلیلی داره که طلا از قیمت سال ۹۷ سبقت گرفته باشد؟!!!اگه نمی توانید کنترل کنید استعفا دهید.