بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

صخره‌نوردی شاخص‌کل با نرخ دلار

رشد شاخص در روز جاری را می‌توان متاثر از ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه و افزایش قیمت دلار دانست.
کد خبر : ۲۱۰۷۵۷
 
رشد شاخص متاثر از افزایش قیمت دلار
 
محسن رحمتی مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا در بررسی رشد ناگهانی شاخص به بورس نیوز گفت:بازار امروز ادامه روند ورود پول‌های جدید و چشم اندازی تورمی است.

وی ادامه داد: شاخص در روز جاری بالای سه درصد مثبت است. در بررسی اکثر نماد‌ها می‌توان دریافت که اکثرا صف خرید شده و یا با همان محدوده در نوسان هستند.

این کارشناس بازار سرمایه بخشی زیادی از رشد امروز را متاثر از افزایش قیمت دلار عنوان کرد و افزود: چشم انداز افزایش درآمد شرکت‌ها و تورمی که ایجاد شده طی سال آتی باعث بالا رفتن قیمت‌ها خواهد شد.

وی در رابطه با ادامه داشتن این رشد خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد شاخص تا محدود‌های ۵۳۰ الی ۵۴۰ هزار واحد رشد داشته باشد.

رحمتی ادامه داد: با توجه به شرایط کلان اقتصادی، قیمت نسبی دارایی‌ها و اینکه نقدینگی موجود جایگزینی برای حرکت ندارد به نظر می‌رسد رشد شاخص در کوتاه مدت ادامه دار باشد.

وی از نگرانی در نیمه دوم سال آینده سخن گفت و افزود:این نگرانی برای تابستان سال بعد نیز وجود دارد، اما در کوتاه مدت و در بازه‌ای دو ماهه برای بازار رشد ادامه دار پیش بینی می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نگرانی برای افت ناگهانی شاخص وجود ندارد، اما از شرایط اینگونه برداشت می‌شود که شاهد یک رکود در بورس باشیم، یعنی اصلاح قیمتی شدید شاید وجود نداشته باشد، اما بازار در سال ۹۹ یک رکود قیمتی و متقابلا معاملاتی را تجربه کرده و تجربه اصلاح قیمیت شدید نیست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سه گانه محافظ شاخص سبزرنگ

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تجربه نخستین مقاومت در مرز ۵۲۰ واحدی

ارسال نظر