بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
با سانسور آمار مردم را در تاریکی نگه داشته اند
کد خبر : ۲۱۱۲۷۳

 احسان سلطانی تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: در این شرایط بحرانی، با افزایش دلار نیز در کشور مواجه هستیم که برخی آن را ناشی از شرایط پیش‌آمده برای کشور می‌دانند اما جالب‌توجه است که چطور می‌شود در شرایط بحرانی و نا اطمینانی سهام بورس 50 درصد بالا رود؟

 

در این شرایط بحرانی، دست دولتی‌ها و خصولتی‌ها دیده می‌شود. به‌طور مثال پس از افزایش نرخ بنزین، قیمت فولاد نیز افزایش پیدا کرد؛ فولاد تحت تولید فولاد مبارکه است و دستور افزایش قیمت برای فولاد مبارکه از سوی دولت ارسال و تصویب می‌شود.

 

شاخص بورس در شرایط نا اطمینانی به‌جای سقوط افزایش داشته و چنین اتفاقی تنها کار بنگاه‌های شبه‌دولتی است. اکنون هرج‌ومرج و مداخله‌های فراوانی در امور داخلی کشور دیده می‌شود که این موضوع بیانگر این است اوضاع اقتصادی نه‌ تنها بهبود نداشته بلکه بهبود هم نخواهد یافت درواقع صورت‌پذیری چنین اتفاقی بعید است.

 

اکنون میوه‌های خارجی که ورود آن‌ها هیچ ضرورتی ندارد وارد و برخی از ملزومات خانوارها همانند سیب‌زمینی در حال صادرات است؛ چرا باید چنین اتفاقی صورت بپذیرد و وجود کدام‌یک برای کشور و خانوارها حیاتی‌تر است؟ وقتی‌که دولت همه‌چیز را رها کرده است نمی‌توان امیدی به بهبود در اوضاع داخلی کشور داشت آن‌هم وقتی‌که در خارج از کشور ‌فشار و تحریم‌های بسیاری بر کشور حاکم است.

 

تا زمانی که آمارهای سانسوری وجود داشته باشد و مردم را در تاریکی نگه‌دارند، اوضاع خوبی برای بهبود اقتصاد دیده نمی‌شود. مداخله‌های داخلی پیش‌ از این اجازه ورود دلسوزان، مردم و نظام را نمی‌داد و اکنون امید فعلی اقتصاد و مردم مجلس نو است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

اصلاحات کوچک در حجم‌های بزرگ

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

اصلاحات کوچک در حجم‌های بزرگ

ارسال نظر