بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
شیرین کامی این شرکت از نقدینگی جدید؛

درآمد‌های «بورس» کجا هزینه می‌شود!

ورود نقدینگی بالا به بازار سرمایه در سال جاری موجبات رشد درآمد‌های شرکت «بورس اوراق بهادار تهران» را فراهم آورد اما؛ این موضوع انتظارات برخی را برآورده نکرد!
کد خبر : ۲۱۱۵۲۵

درآمد‌های «بورس» کجا هزینه می‌شود!

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، در سال جاری با رشد حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه و ورود نقدینگی، علاوه بر رشد فزاینده قیمت سهم ها، شرکت بورس و فرابورس و همچنین شرکت‌های کارگزاری درآمد‌های بسیار بالایی را کسب کردند.

بر اساس گزارش عملکرد بهمن ماه، شرکت «بورس اوراق بهادار تهران» ۵۵۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که نسبت به دی ماه ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد. از آن جا که درآمد اصلی این شرکت از محل کارمزد معاملات تأمین می‌شود، رشد درآمد‌ها به منزله افزایش حجم و ارزش معاملات است.

به طور کلی «بورس» در ۱۱ ماهه سال ۹۸ بالغ بر ۳۰۷۰ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده؛ در حالی که ۱۴۴۹ میلیارد ریال حاصل فعالیت‌های این شرکت در سال ۹۷ بود.

با بهبود اوضاع بازار سرمایه و ورود نقدینگی‌های جدید، عایدی «بورس» نیز به دنبال آن رشد کرده است. همان‌گونه که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، درآمد‌های عملیاتی تا سال ۹۶ در محدوده مشخص حرکت می‌کرد اما؛ در سال ۹۷ رشد مطلوبی داشت و در مدت سپری شده از سال ۹۸ پرش بلندی داشته است.

درآمد‌های «بورس» کجا هزینه می‌شود!

در نمودار زیر روند درآمدزایی «بورس» با ارزش معاملات را مشاهده می‌کنید. بر اساس این گزارش، با شتاب گرفتن ارزش معاملات بازار سرمایه در سال ۹۷ و ۹۸، نمودار درآمد‌های «بورس» نیز رو به بالا حرکت کرد.

درآمد‌های «بورس» کجا هزینه می‌شود!

در چنین شرایطی حداقل انتظار سهامداران و سرمایه‌گذاران این است که خدمات مطلوبی به آن‌ها ارائه شود اما؛ بار‌ها همچون در معاملات امروز شاهد اختلال در هسته معاملات بوده‌ایم.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، ۶۴ درصد از سهامداران اعلام کرده‌اند از خدمات ارائه شده ناراضی هستند و تنها ۳۶ درصد رضایت خود را بیان داشته‌اند.

آیا بهتر نیست فکری به حال این هسته مریض و خسته کرد؟! اختلال در هسته معاملات سرمایه‌گذاران را دچار تردید و اشتباه در انتخاب استراتژی می‌کند و سمت و سوی معاملات را بر هم می‌ریزد.

در چنین شرایطی که درآمد‌های بورس به لطف ورود نقدینگی جدید افزایش یافته، بهبود شرایط و زیرساخت معاملات، کمترین و ابتدایی‌ترین خواسته سهامداران است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اختلال چند دقیقه‌ای در نامک

۶۷ درصد معاملات در اختیار ۱۶ درصد کارگزاری‌ها؛

چراغ برخی کارگزاری‌ها به خانه روا نبود!

رشد ۳۸درصدی سود خالص در دوره ۹ ماهه سال جاری؛

افزایش ۸۸ درصدی درآمد‌های عملیاتی "انرژی"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
اصلا مشخص نیست این حجم عظیم درامد چه از بابت کارمزد و چه از نظر اجاره و دهها مورد دیگه همچون سود سپرده و ...در کجا و چگونه هزینه میشود و چه ژن خوب هایی از این خان هفت رنگ ارتضاق میکنند....مردم بیچاره حتی کوچکترین اطلاعی از حقوق و مزایای مدیران و پرسنل بورس و شرکتهای تابعه ندارند..ایکاش نظارتی بر این درآمدها بود چون بورس سهامی عام و سهامداران در عایدی آن سهیم هستند.
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
حدود 11 سال است در بورس سهام خرید وفروش میکنم هسته معاملات وزیر ساختها روز به روز بدتر میشودحرا ؟؟؟ تکنولوژی در بورس های دنیا پیشرفت می کنددر بورس ایران پسرفت !!!!فقط از مردم بابت کارمزد و فناوری ومالیات پول میگیرند
سهامدار خرد
Netherlands
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
تا درامد شرکتو از ما بعترون نخوردن بورس بلافاصله باید افزایش سرمایه 200درصدی بدهد .