بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
جنگ نفتی عربستان و روسیه منجر به افت شدید قیمت‌های جهانی نفت و کامودیتی‌ها شد و تبعات آن به بورس تهران نیز سرایت کرد اما؛ چند نکته از دید سهامداران هیجان زده پنهان مانده است.
کد خبر : ۲۱۲۳۸۵

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، تحت تأثیر افت قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی، بازار سرمایه امروز شروع منفی داشت و صف‌های فروش سنگین به اغلب سهم‌ها سرایت کرد اما؛ این رفتار تنها ناشی از هیجان بدون تحلیل است. چرا که نفت در بودجه سال آینده سهم بسیار اندکی دارد و اقتصاد کشور از قیمت‌های جهانی نفت و فلزات اثر کمی می‌پذیرد.

بنابراین، نباید تحت تأثیر تحولات جهانی که مدت زمان زیادی به درازا نمی‌کشد، اینگونه هیجانی عمل کرد.
در حال حاضر، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۳ هزار واحد افت کرد و ارزش معاملات از رقم ۳۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

بنا به دلایل گفته شده در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها صنایع مختلفی را در صدر لیست خرید خود قرار دادند و بر اساس آن، «وبملت» و «فولاد» را خریدار بودند و «وبصادر» را نیز در تیررس خرید خود قرار داده‌اند.

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات «شپنا» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند. همچنین، میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم‌های تازه وارد بازار سهام «ذوب» و «دماوند» نشان دادند.

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته «تپکو» است که صف فروش بسیار سنگینی را تحمل می‌کند. دو نماد «وتجارت» و «شپنا» دیگر نمادهایی هستند که عرضه های بالایی در آن ها رخ می‌دهد.

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

همچنین، تقاضای بالایی در نمادهای تازه عرضه شده «شگویا» شکل گرفته و پس از آن، سهام «تملت» و «قرن» بیشترین میزان تقاضا را دارند.

حقوقی‌ها پای بنیادی‌ها ایستادند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
روند مثبت شدن نسبت درآمد تسهیلات به سود پرداختی‌ها ادامه دارد؛

جهش درآمد "وتجارت"‌ نسبت به هزینه سودسپرده

دهن‌کجی ملاصدرا به میرداماد؛

افزایش‌سرمایه «بانک ملت» به تاریخ پیوست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
ریزش شدید امروز بازار به جهت باجگیری آقای م از وزیر اقتصاد به جهت اجرای کاهش دامنه قیمت هستش و از ابتدای شروع سفارش گذاری کاملا دستوری بودن سفارشات فروش در منفی کامل محرز و قابل روئیت بود....
وزیر اقتصاد باید این ... و دارو دسته اش را که سالهاس در حال غارت سرمایه های مردم در بورس و فرابورس هستند اخراج کند....ریزش امروز را اگر یک شخص قدرتمند و بیطرف بررسی کند میبیند که تمام سفارشات فروش از سوی حقوقیها گذاشته شده و بازار را با دستکاری قیمت به این حال و روز در آوردند.

ریزش بی سابقه امروز در اصل جنگ قدرت بین وزیر اقتصاد با محمدی و دارو دسته شان هست.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
با درود فراوان تنها دلیل منفی امروز شاخص بخاطر بخشنامه کد اولی ها بود چون بر اساس آخرین مقاله های تحقیقی قیمت نفت و ارتباط با شاخص کل بورس اصلا هیچگونه ارتباط مستقیمی بین شاخص کل با قیمت نفت ندارد البته در شرکت های مستقیم اثر گذار هست و تنها دلیل افت امروز بخشنامه کد اولی ها است چون شاهد این موضوع ارزش معاملات است که تا روز چهار شنبه 4000 میلیارد تومان بود ولی الان که دارم تایپ میکنم ارزش معاملات 2.500 ملیلیارد تو مان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
فردا انشالله مثبت بشه
رضائیان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
شاید بشه گفت نفت و کرونا دلایل اصلی افت بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
خداکنه فردابورس مثبت بشه