بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
پرسش بورس‌نیوز در پاسخ به یک شایعه:

آیا خدارحمی از ساختمان سپهر به ملاصدرا می‌آید!

به نظر می‌رسد تکدر خاطر رئیس سازمان بورس در این روزها از جنس نگرانی برای حفاظت از منافع بازارسرمایه است‌.
کد خبر : ۲۱۲۴۵۱

شایعات برکناری شاپور محمدی صحت دارد؟

به گزارش بورس نیوز امروز برخی کانال های بورسی، شایعه برکناری شاپور محمدی و انتصاب بهروز خدارحمی را در فضای مجازی مطرح کردند.

بهروز خدارحمی در این رابطه به بورس‌نیوز گفت: هر آنچه در خصوص برکناری جناب آقای شاپور محمدی و انتصاب بنده به جای ایشان مطرح شده، شایعه است. این شایعات هم بیشتر ناشی از اتفاقات چند روز اخیر بازار سرمایه بوده است. تصمیمات اخیر بازار سرمایه، تصمیماتی حرفه ای بوده و التهابات بازار سرمایه فقط در قالب همین تصمیمات قابل حل است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و هم التهابات ناشی از به خطر افتادن سلامت مردم، کل کشور را فراگرفته، طاقت عده ای کم شده و تصور می کنند برای تغییرات، نیاز به جابجایی مدیران هست. حال آنکه شایعات مربوط به جابجایی مدیریت سازمان بورس و خصوصا جایگزینی بنده، از اساس کذب است.

خدارحمی تصریح کرد: آقای شاپور محمدی تا این لحظه نه تنها عملکرد خوبی داشته و به اندازه کافی نگران بازار سرمایه بوده و تا آنجا که در حوزه اختیارات ایشان بوده بازار سرمایه را در مسیر توسعه هدایت کرده اند؛ بلکه حتی به نظر می رسد تکدر خاطر ایشان در این روزها از جنس نگرانی برای حفاظت از منافع بازار سرمایه است‌. ایشان و تیم همراه ایشان همواره مشغول رفع مشکلات و موانع در بازار سرمایه بوده اند و اینکه با وجود تلاش بی بدیل ایشان، با نادیده گرفتن زحمات ایشان، موجب آزردگی خاطرشان شویم اصلا صحیح نیست. حتی اگر انتقادی وجود دارد، روش صحیحی برای طرح انتقادات انتخاب نشده است. امیدواریم فعالان بازار سرمایه، بدون اعتنا به شایعات کانال های غیر رسمی، اخبار را فقط از رسانه های معتبر پیگیری کنند و به شایعات بی اساس، دامن نزنند.

یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس اوراق بهادار هم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن تکذیب این شایعات بیان کرد: شایعه برکناری رئیس سازمان بورس، کذب بوده و صحت ندارد. برخی کاسبان خبر، در فضای مجازی به دنبال طرح شایعات بی اساس جهت جذب مخاطب هستند و این شایعه نیز توسط همین افراد مطرح شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سهامداران با پای در گل مانده بین دعواهای ...

دومینوی مدیریت اینبار در مرحله "قالیباف"

چند سوال از داعیه‌داران سازمان بورس؛

بورس، کوره پول‌سوزی یا کارنامه‌سازی!

کارشناسان بازارسرمایه به پای ارزیابی یک بخشنامه نشستند؛

هت‌تریک دست‌انداز ...

حجم مبنایی به اندازه کل شرکت؛

شاهکار جدید سازمان بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
سوال اینه چه لزومی داشت در این وضع خراب اقتصادی جهان که حداقل بازار بورس ایران اوضاع بهتری داشت....صحبت از تغییر قانون و به طبع آن تعلیق و استعفا شود که اجازه ساخت شایعه فراهم شه و بازار رو مردد و خراب کند...بر فرض نیاز به تغییری بهتر نبود این چند روز تا پایان سال هم سر میشد و در سال جدید و با فرصت بهتر بدون اعلان خبر قبلی جلسات هماهنگی برگزار و نتیجه به اطلاع میرسید...جالب اینجاست هر گاه مسئولین صحبت از حفظ مصالح و دلسوزی میکنند...چنان بلایی سر بازار میاید که همه آرزو میکنند کاش این مسئولین سرجایشان نشسته و کلا بیخیال مصالح ملت باشند!!!....
کارشناس
United States of America
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
چه کار سودمندی انجام داده هنوز نتوانسته مشکل هسته بورس را سامان دهد که هیچ ، این روزها ارتباط کاگزاریها هم با وقفه برقرار میشود و انلاین نیست.
امروز کلی از پس اندازم نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
ایشان امروز با درست کردن صفهای فروش دستوری شمشیر را بر علیه وزیر و رئیس بانک مرکزی از رو بسته و در ضرر زدن به مردم و فرار دادن انها برای بهم ریختن بازار ارز و سکه و اقتصاد هیچ ابایی ندارد و چه راحت امروز هزاران میلیارد از پس انداز مردم را سوزاند البنه یک موضوع دیگر هم امکان دارد باشد و ان تبانی ایشان با همدیگر و تظاهر به اختلاف سلیقه برای گول زدن مردم هست که البته سهامداران خرد بارها با این حقه متضرر شدن و اشنایی دارند.در هر حال امنیت بورس یهم بریزد کل اقتصاد بهم خواهد ریخت و در انصورت همه مسولین ارزو خواهند کرد کرونا بگیرند.
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
بله شما درست می گویید آقای خداررحمی.اگر کسی بر کار شما نظارت می کرد و مجبور بودید به سهامدار پاسخ کم کاریها و رانت بازیها را بدهید قضیه جور دیگری بود.اگر آقای محمدی واقعا دلسوز بود که این گونه شما بیان می کنید الان ماه ها است که هسته مرکزی بورس مشکل دارد و باعث ضرر و زیان به سهامداران گردیده است پس چرا ایشان با دلسوزی این نشکل را رفع نکرده اند؟این دلسوزیها فقط برای تامین منافع خودتان و رانت بازی هایتان است.جلسات شبانه و نصف شبانه و برخلاف علم اقتصاد و قوانین بازارهای مالی شنا کردن می شود دلسوزی؟عجب .شاید دلسوزی برای خودتان است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
تمام کسانیکه براحتی این همه ضرر به مردم میزنند و پس انداز اندک انها را از بین میبرند خود و خانواده اشان بیماری لاعلاج بگیرن در هر پست و مقامی که هستند.با هزاران بدبختی ومشکل پولی پس انداز کنی برای آیندت اونم خیلی راحت یه عده از خدا بیخبر بخورن بدزدن یا نابود کنن. خدایا ....نگذر از اینا.
پویا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
واقعا میشه بفرماایی آقی رییس چی کار کردی ؟
این وضع سایت های کارگزاری
این وضع هسته معتملات
دوبار تا الان سهام های من اتومات فروخته شده هیچ کس پاسخ گو نیست
مگه یه شبه قانون تصویب میکنن آقای مدیر البته به اصطلاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
خجالت داره به خدا، این همه ضرر و زیان به مردم بی دفاع تو این شرایط کشور افتخار داره واستون دیگه. دقیقا آقای شاپور چکار کرده که از عملکرد ایشون دفاع می کنید؟ هسته معاملات اینطور خراب، بلایی که سر پول مردم در قضیه ی بازار پایه آوردن از اونطرف و حالا هم همون بلا سر بازار اصلی، از رانت و رانت‌خواری که مستند نیست هم بگذریم!!! دقیقا چکار کردند؟ تا بازار رو بحال خودش میذارند بازار رشد میکنه میان یه چوب میذارند لای چرخ بازار. به خدا احدی از سهامداران راضی نیستند ازشون مگر همون جیره خورا و رانت دارای خودشون. جناب خدارحمی اگر شما هم میخواید بیاید و مثه ایشون رفتار کنید همون بهتر که نیاید. وقتی از عملکرد ایشون دفاع میکنید خدا خودش به ما رحم کنه.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
خدا خودش بخاطر اینهمه رانت بازی و بازی با سرمایه مردم، ملتهب کردن بازار و بی اعتماد کردن سهامدار و قوانین یک شبه و لجبازی با مسئول مافوق، حق ما سهامدار خرد رو از مدیران نالایق بورس خواهد گرفت
محمد
Germany
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
تنها خواسته سهامداران برکناری تیم مدیریتی فعلی سازمان بورس میباشد هرچه این تغییرات دیرتر انجام بشه زیانش برای سهامداران بیشتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
این وصعبت و تبعیضات به یک نفر مربوط نیست مدیران بورس سرمایه مردم را هدفمندبدون حمایت و یا ضدیت داشتند برخی از شرکتها دریغ از یک گزارش تا چه رسد شفافیت مثال روشن شرکتهای خود بورس مثلا یکی با ۸۰۰۰ تومان قیمت ۲۰ تومان سودبدون دارایی قابل توجه و سود انباسته که رییس بورس از حباب حرف زد ولی سهم خودش را ندید در اوصاع منفی یکی دیگر از شرکت خود را متوقف و امان از ریزش نگهداشت هرکدام با حمایت هرچه از فساد بگیم در مدیریت بورس وجود داراد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
یکی از قانون های بورس دنیا اینه که اگر شرکتی کمتر از 20 تا 25 درصد از سهامش شناور باشه باید از بورس خارج بشن. شما اگه واقعا میخوای مشکل را حل کنی بجای اعمال حجم مبنا و کاهش دامنه نوسان که دودش مستقیم میره تو چشم مردم، درصد شناوری شرکت های بورس را افزایش بده. زورتون به هیات مدیره شرکت ها نمیرسه فقط به مردم میتونین زور بگین. مدت هاست که هسته معاملاتی بورس و کارگزاریها (بخصوص اونهایی که مشتری فراوان دارند) سیستم های معاملاتیشون هنگه و به هیچ وجه بروز نمیشن و نخواهند شد. بهیچ وجه برای این مشکلات پاسخگو نیستید. به عنوان مشتری برای امتحان به کارگزاری مفید که من باهاش کار میکنم یه تماس بگیر. اگه تونستی موفق بشی؟ هیچ کس جواب گوی از دست رفتن سرمایه مردم در بورس نیست. خدا .....تون کنه که با رسرمایه مردم اینجوری بازی میکند. مرگ بر مسئولان به مسئول که بورس را به گند کشیدند
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
جناب خدارحمی مدیر فعلی سازمان بورس تنها مدیرییه که از وجود حباب در بورس صحبت کرد جالبه سه سال پیش قانون بیست در صد وضع شد برای جلوگیری از حباب و سفته بازی!!! و در این سه سال شرکتهایی که زمین خالی دارند ارزششون ده برابر شد فلان شرکت ورشکسته ارزشش در یک سال چهل برابر شد ارزش شرکت بورس از ۲۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسید پس یا قانون بیست درصد ناکارمد بوده یا این قانون دور زده شده یعنی شما یا مدیران ناکارمدی هستید یا فاسد
حالا حباب شاخص بورس و این شرکتهای حبابی میخواد تخلیه بشه چه ربطی به سهامهایی داره که تو این چند سال رشدی نداشتن و چرا اونها باید پا به پای شاخص و شرکتهایی حبابی ریزش داشته باشند؟
این خودش اوج سو مدیریت در بورس رو نشون میده لطفا از مدیران فعلی حمایت نکنید که کارنامه خودتون رو سیاه میکنید
ناشناس
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
کاملا درسته مثلا سهام گروه سایپا از سال 94 تا بخال رشدی نه تنها نکرده بلکه برخی از سهماش مثل وساپا سال 94 قیمتش 320 تومن بوده امروز 255 تومنه. حالا این سهم بجای رشد با سوء مدیریت بورس بازم داره نزول میکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کاش قانونی بود که رئیس سازمان بورس توسط رای سهامداران انلاین انتخاب میشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
واقعیت این است که نوسان 5% تاثیر منفی بر جامعه و تورم در کشور ما و اذهان تورم دوست ما داشته و دارد. امروز بسیاری از مردم با تصور اینکه در دو ماه سهام یک شرکت دو برابر خواهد شد(مثالش نماد بورس از 18000ریال در 21/10/98 به 82000ریال در امروز رسیده یعنی 4ونیم برابر شده یا حکشتی ظرف همین مدت 2و هشت دهم بابر شده و ....) برایشان طبیعی خواهد بود که تورم ماهانه 100% یا سالانه 1200% شود!!!!!؟؟؟ سایر حواشی بحث هم کم نیست. خوب اگر سازمان بورس با درایت سقفی مانند 2% و 1% نوسان را در درازمدت رعایت کند و سهم کارگزاریها و سقف مالیاتی منطقی شود هم رشد بورس منطقی خواهد شد هم به کاهش تورم کمک خواهد شد. البته همه اینها مستلزم یک تدبیر همه جانبه است. برای مثال همزمان اعلام شود نرخ سود بانکی برای وام گیرندگان به نصف کاهش مییابد و سود سپرده ها نیز نصف میشود و این عطف به وامها و سپرده های جاری هم خواهد شد. یا به سپرده های بلندمدت بالاتر از یک میلیارد تومان سود منفی به نفع اقشار ضعیف تعلق گیرد. یا در بورس مالیات برای افرادی که کمتر از سقف معینی در سال فروش و خروج پول داشته باشند مثلا 10% ارزش پرتفوی خودشان معاف هستند ولی بیش از آن بطور پله ای مالیات اخذ شود. یا مثلا چکهای در وجه حامل در سیستم بانکی قابل وصول نباشد و حتما در روی چک و حتی حواله کرد آن شماره ملی گیرنده چک درج شود. و تصمیمات دیگری مشابه این که توسط شورای پول و اعتبار اجرایی شود. اخذ مالیات بر خانه های بلااستفاده و معاملات مکرر مسکن ماشین طلا و سکه نیز مکمل این برنامه است. در هر حال روزی باید ولع پول پرستی و زراندوزی را مهار نمود. شفافیت و عدالت در معاملات نیز باید در بورس بطور جدی مد نظر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
سلام واقعا انگار تنها با دورهمی چند تا کارشناس ( مثل خودشون) منجر به چنین مصوبات غیر تخصصی شده است ؟ بدون اینکه نظر دیگر نهادهای مالی را بپرسند و یا از چتد کارشناس خبره کمک بگیرند ؟؟؟؟!!!!
لطفا اگر نمی تونند جای خود را به یک نفر دیگر بدهند شاید این سازمان بورس را سرو سامانی داده و از تک محوری بودن نجات دهند..... با تشکر
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط موشک هم 3 روز تکذیب میشد ولی در نهایت....بقول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ..این دارو دسته شاپور..هامونی ..صحرایی و خدابخش رفتنی هستند و فقط باید ... را وزیر بکشد....الله اکبر