بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
خاطره تلخ سهامداران از افزایش سرمایه این شرکت؛

چه در سر «دانا» می‌گذرد

شرکت «بیمه دانا» امروز مجمع فوق العاده داشت و قرار است سرمایه خود را به ۴۰۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد اما؛ سهامداران این شرکت خاطره چندان خوشی از افزایش سرمایه ندارند.
کد خبر : ۲۱۳۰۶۳

چه در سر «دانا» می‌گذرد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، مجوز افزایش سرمایه ۱۶۷ درصدی شرکت «بیمه دانا» پس از گذشت نزدیک به دو ماه، صادر شد و قرار بود امروز در مجمع فوق العاده در این خصوص تصمیم‌گیری کند. حال در شرایط بحرانی کرونا، برگزاری مجمع به چه صورت انجام خواهد گرفت جای سوال دارد.
در هر صورت، سرمایه این شرکت بیمه به کمک آورده نقدی سهامداران، از ۱۵۰۰ به ۴۰۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

هیئت مدیره شرکت «بیمه دانا» در گزارش توجیهی افزایش سرمایه پیش بینی کرده در سال ۹۸ تحت هر شرایطی ۳۶۰ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کند. لازم به ذکر است که تا دوره ۹ ماهه ۳۴۲ میلیارد ریال سود ساخته بود. بنابراین، دستیابی به رقم پیش بینی شده چندان دور از دسترس نیست.

بر اساس این گزارش، برای سال ۹۹ سود ۱۳۵۰ میلیارد ریالی در صورت انجام افزایش سرمایه برآورد شده و عنوان شده در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، سود خالص با افت شدید به رقم ۴۲۶ میلیارد ریال تقلیل یابد.

چه در سر «دانا» می‌گذرد

بر اساس برآورد‌های انجام شده، در صورت انجام افزایش سرمایه، نرخ رشد پرتفوی حق بیمه از ۳۲.۶ درصد در سال ۹۸ به ۳۵.۳ درصد در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت.

چه در سر «دانا» می‌گذرد

البته یکی از مسائلی که ذهن سهامداران «دانا» را در این برهه زمانی به خود مشغول کرده، زمانبر بودن فرایند ثبت افزایش سرمایه است؛ چرا که خاطره خوشی از این موضوع ندارند.

این شرکت در اواخر سال ۹۶ اقدام به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی کرد اما؛ ثبت این افزایش سرمایه با وقفه‌ای بسیار طولانی، در تیر ماه سال ۹۸ انجام گرفت.

گویا «دانا» قصد دارد در فاز بعدی، از محل تجدید ارزیابی زمین علی آباد افزایش سرمایه دهد و شرکت در حال مذاکره برای دریافت دارایی به جای زمین علی آباد است.

در خصوص معاملات سهام «دانا» در بازار سرمایه بین سهامداران نظرسنجی انجام شد که بر اساس آن، ۴۶ درصد از افراد اعلام کردند موضع خرید را در این سهم انتخاب می‌کنند و ۵۴ درصد دیگر، موقعیت فروش را برگزیدند.

این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی ۳۲۳ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است که در این میان، حقوقی‌ها ۱۹۷ میلیون سهم را به حقیقی‌ها فروختند و خود برآیند خروج را در این سهم ترسیم کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر