بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد مالی آن این عرضه اولیه‌ای؛

ارزش بازار رکورد "قرن" زد

این شرکت همچنین مالکیت ۴۳ درصدی شرکت پدیده شیمی جم را در اختیار دارد. شرکت مذکور بخشی از مواداولیه مورد نیاز شرکت پدیده شیمی قرن را تامین می‌کند.
کد خبر : ۲۱۳۹۲۴

ارزش بازار رکورد قرن زد

به گزارش بورس نیوز، شرکت پدیده شیمی قرن که در ماه گذشته به بازار سرمایه عرضه شد، در حال حاضر با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت از زمان عرضه اولیه همراه بوده و ارزش بازار این شرکت به بیش از ۳۴ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

حیطه فعالیت این شرکت، تولید و فروش محصولات بهداشتی در سه دسته محصول بهداشت شخصی، بهداشت خانه و بهداشت البسه است. ظرفیت اسمی تولید این شرکت ۲۴۹ هزار تن است. با این حال میزان تولید و فروش متوسط سالیانه آن در سال‌های اخیر بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن بوده است.

محصولات بهداشت شخصی شامل مایع دستشویی، شامپو، نرم‌کننده و شامپوی بدن است. محصولات بهداشت خانه نیز شامل سفیدکننده و جرم گیر، مایع ظرفشویی، انواع پاک کننده سطوح و شیشه پاک است. گروه محصولات بهداشت البسه نیز شامل مایع لباسشویی و تیره شور، پدر لباسشویی و نرم کننده حوله و لباس است.

این شرکت همچنین مالکیت ۴۳ درصدی شرکت پدیده شیمی جم را در اختیار دارد. شرکت مذکور بخشی از مواداولیه مورد نیاز شرکت پدیده شیمی قرن را تامین می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت پدیده شیمی قرن، قرار است در سال آینده ۱۰ درصد از سهام شرکت پدیده شیمی جم در بازار سرمایه عرضه شود. همچنین، سود سهام دریافتی از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت پدیده شیمی جم در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال رسیده بود و انتظار می‌رود که سود سهام دریافتی از این شرکت در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.


سرمایه ثبت شده فعلی شرکت معادل ۱.۰۰۰ میلیارد ریال است. مجوز افزایش سرمایه تا ۲.۰۰۰ میلیارد ریال نیز دریافت شده است و زمان اجرایی شدن آن به هیئت مدیره شرکت تفویض شده است.

فروش محقق شده بهمن ماه شرکت بر اساس آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت به ۱.۱۰۶ میلیارد ریال رسیده تا به این ترتیب جمع مبلغ فروش ۱۱ ماهه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه به ۸.۸۷۸ میلیارد ریال برسد. متوسط فروش ماهیانه شرکت در ماه‌های اخیر به بیش از ۱.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که متوسط فروش ماهیانه شرکت در ابتدای سال ۹۸ کمتر از ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است. رشد مبلغ فروش عمدتا به دلیل افزایش نرخ‌های فروش بوده است. با توجه به شرایط بهداشتی و شیوع کرونا در کشور، به نظر می‌رسد که حجم تقاضا برای محصولات شرکت در اسفند ماه و ماه‌های پیش رو همچنان افزایشی باشد.

متوسط نرخ فروش سه گروه اصلی محصولات شرکت شامل بهداشت شخصی، بهداشت خانه و بهداشت البسه بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه بهمن ماه به ترتیب معادل ۱۰۶.۷، ۵۸.۶ و ۸۹.۲ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است. این نرخ‌ها در مقایسه با متوسط نرخ‌های فروش از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، رشد محسوسی را نشان نمی‌دهد.

حاشیه سود ناخالص شرکت عمدتا (به میزان ۸۰ درصد از کل حاشیه سود ناخالص کسب شده) از محل تولید و فروش سه محصول مایع لباسشویی، مایعات دستشویی و شامپو و نرم‌کننده است. ۴۰ درصد از مبلغ حاشیه سود ناخالص شرکت مربوط به محصول مایعات لباسشویی است و دو محصول ذکر شده دیگر یعنی مایعات دستشویی و شامپو و نرم‌کننده به ترتیب ۲۰ و ۲۱ درصد از کل حاشیه سود ناخالص را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین، متوسط نرخ حاشیه سود ناخالص محصولات شرکت بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه معادل ۳۶ درصد بوده که این نرخ حاشیه سود در مقایسه با سال ۹۷ تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

در بخش هزینه‌های تولید، بیش از ۹۰ درصد از این هزینه‌ها مربوط به تامین مواد اولیه مصرفی شرکت است. بیش از ۷۵ درصد از مواد اولیه مورد نیاز شرکت از طریق بازار‌های داخلی و ۲۵ درصد نیز از محل بازار‌های وارداتی تامین می‌شود.


با توجه به سودآوری شرکت در دوره ۹ ماهه و انتظار برای رشد مقادیر و نرخ‌های فروش در سه ماهه پایانی سال و به‌خصوص اسفند ماه و با لحاظ کردن سود سهام دریافتی از شرکت پدیده شیمی جم، انتظار می‌رود که سود خالص شرکت در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲.۳۰۰ میلیارد ریال برسد که معادل ۲.۳۰۰ ریال به ازای هر سهم خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به این شرکت تازه‌وارد در بورس؛

"قرن" و ادامه ماجراجویی‌ها

در مراسم عرضه اولیه این شرکت شیمیایی؛

"شصدف" رکورد "قرن" را زد

در پی برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی؛

"قرن" به سهامداران پاسخ داد

ارسال نظر