بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب

به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده، سازمان بورس، بحث هایی، چون حجم مبنا و دامنه نوسان را مطرح کرد تا از حبابی شدن بیشتر سهم‌ها و تاثیرات نامناسب بر آینده بازار سرمایه جلوگیری شود.
کد خبر : ۲۱۳۹۶۷
 
تصمیمات بموقع سازمان برای جلوگیری از حباب
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بررسی بازار سرمایه و تصمیمات اخیر سازمان بورس به خبرنگار بورس نیوز گفت:در فضایی که تمامی سهم‌های خوب دچار مشکل شده و سهامی که بیش از ارزش ذاتی خود رشد کرده بودند نگرانی‌هایی برای سازمان مطرح شد. 

وی ادامه داد: به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده، سازمان بورس، بحث هایی، چون حجم مبنا و دامنه نوسان را مطرح کرد تا از حبابی شدن بیشتر سهم‌ها و تاثیرات نامناسب بر آینده بازار سرمایه جلوگیری شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: کاهش شدید قیمت نفت، که همواره یک عامل کاهشی برای شاخص به شمار می‌رود از یک سو و متعاقب آن تشدید کرونا و ریزش بازار جهانی برای بورس شرایطی منفی را رقم زد.

این کارشناس بازار سرمایه عوامل منفی موجود در شرایط حال را قوی‌تر از نکات مثبت دانست و افزود: به نظر می‌رسد سطح دلار حفظ شده و تا اردیبهشت ۹۹ قیمت بالاتری برای دلار نمی‌توان متصور شد. همچنین مقداری ترس از قطع شدن روند تولید، فروش و جریان پول نیز وجود دارد.

وی افزود: طی یکسال اخیر شاهد رشد خوب شاخص و رسیدن به ۵۱۰ هزار واحد بودیم که شرایط حال بازار نشان می‌دهد شاید ظرفیت بیشتر از این وجود نداشت.

اشتیاقی در پایان اضافه کرد:مجموعه عوامل ذکر شده حاکی از آن است که تا اردیبهشت ماه سال آتی شرایط رشد وجود نداشته و بعد از ماه مذکور، با ثبات وضعیت کرونا شروع مجدد شرکت‌های تولیدی پیش بینی می‌شود که بازار نیز مجددا فاز افزایشی خود را آغاز خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تحلیل نامشخص بازار از واگذاری سهام دولت

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

هدایت حجم وسیعی از نقدینگی به سوی بورس

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

خلق نقدینگی روزانه بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
زر زیادی در راستای تلاش های کرونا نیوز(بورس نیوز) برای منفی کردن بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
بازار مثبت به پیش با حداکثر سرعت تحلیل های من دراوردی ممنوع شما بازار خراب کن ها با لباس بازار سرمایه فقط قصد تخریب بازار را دارید با همان قوانین یه شبه تان دیدید که شکست خوردین ولی از رو نمی رید چون هدفتان مشخص است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳
چرت و دروغ و غیر کارشناسی
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
هر کسی کارشناس نیست لطفا با این قبیل از افراد مصاحبه نکنید.از کجا آوردینش؟ از لپ لپ؟ در کجای دنیا در بورس دستوری عمل می کنند و حجم مبنا و دامنه نوسان در تصمیمی شبانه می گذارند.چرا این به اصطلاح مدیران بورس ما خلاف جهت آب شنا می کنند؟آیا خلاف اصول اولیه علم اقتصاد عمل کردن مدیریت است.
یک بیسواد رانتی شده رییس سازمان بورس و هر غلطی هم دلش بخواهد می کند و هیچکس هم نیست عواقب تصمیمات شبانه این آقا را بررسی و نظارت کند.
چرا هیچ ارگان و نهادی بر رانتهای خرید سهامهای عرضه اولیه نظارت نمی کند.آقای شاپور خان چرا صدات در نمی آید؟چرا جلسه شبانه برای مبارزه با این رانتها نمی گیری؟چون خودت بزرگترین رانتی توی این بورس ما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
سلام حالا سهامهای اروبائی وامریکائی که بالای صد هزار تومان ارزش حداقلی دارند جه هستند نفت تهرانکه صدهزارتومان سد جه حقیقتیرا عیان میکند الان زمینیکهاول انقلاب یک ریالبود سهام قبل انقلاب ببینید جقدرارزش داشتند زمین یکریالی اول انقلاب شده صد ملیون ریال وبورس ایران که حداقل سهامش قبلازانقلاب ده تومان بوده الان جند شدهاست این کارشناسان همهشان نوکر وبرده بیاجرومواجب خزانهداریامریکا وجلوخور ملکه انکلیس ورباخوار ونزول خوار بیشتر نیستند وکوچکترین ارزشی ندارند
بروسان
Germany
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
دلیل منطقی نیست با حمایت دولت و سرازیر شدن پول به این بازار رشد بورس با سرعتی متعادل پیش خواهد رفت