بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تمرکز دلواپسان بر حباب بورس و عرضه های غیر ارزنده و...
کد خبر : ۲۱۵۱۵۷

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امروز کمی افت کرد؛ اما عجیب آن بود که به محض منفی شدن، برخی سهامداران در صف فروش سهم هایی قرار گرفتند که ساعتی بعد، صف خرید شد! برخی هم بلافاصله گفتند "دیدید ما گفتیم بازار حباب دارد؟!". و عجیب تر آنکه قیمت سایر بازارها با وجود رکود سنگین معاملات و نقدشوندگی پایین، هر روز بالا می رود و کسی هم به خودش زحمت نمی دهد که بگوید حباب هست یا نیست؟!!!
مثلا قیمت خودروهای داخلی در یک سال اخیر، رشد زیادی داشته و تازه، تحلیلگران بازار خودرو معتقدند هنوز اول بازی در بازار خودرو است و تا آخر سال، پراید ۱۰۰ میلیون تومانی را به چشم خواهیم دید! یاد روزهایی که قیمت پراید خیلی خیلی کمتر بود و خودروسازان ناز مردم را می کشیدند تا از کمپین و کمپین بازی دست بردارند و بخرند، بخیر... مهم این است که بازار خودرو، حباب ندارد و حباب ها فقط مختص بازار سهام است!

 

ارزندگی یا عدم ارزندگی، مساله این است!

اهالی بازار سرمایه این روزها مشتاقانه چشم به راه عرضه های اولیه هستند‌. اما به نظر می رسد گاهی سهم ها را در قیمتی عرضه می کنند که اگر بخواهیم با نگاه تحلیلی روی آنها سرمایه گذاری کنیم، هیچ جذابیتی ندارند! امیدواریم این روزهای بازار و عطش خرید سهامداران، فرصتی برای رشد این بازار باشد و اجازه ندهند لابلای عرضه های اولیه، سهمی به مردم قالب شود!

 

عوارض جانبی کرونا

و اما کرونا علاوه بر تمام مشکلاتی که داشته، ظاهرا اختلالات دیگری هم به دنبال دارد. مثلا باعث تقویت اظهارات ضد و نقیض بعضی از آقایون شده و ما، آخرش نفهمیدیم باید مردم عادی ماسک بزنند یا نه؟ فقط امیدواریم کرونا، فراموشی به جا نگذارد و یادمان نرود چه کسانی در این روزها کنار مردم تلاش کردند و چه کسانی، به فکر پر کردن جیب شان بودند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

کد ملی به جای کد بورسی!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
بادورود فراوان باز خنده دارتر از این قیمت پرایدو حباب الکی،قیمت پایه محصولات پتروشیمی اگه میخوایین افزایش بدین بگیرین مثل بچه آدم قیمت دلار بازار آزاد با نیمایی را یکی کنید تکلیف مارو هم مشخص کنید این چه وضعیت درست کردین با این روکود در اثر کرونا ما نمیدونیم باز چرا هی قیمت پایه رو افزایش میدین که خیالتان از افت قیمت در اثر روکود راحت بشه الان خلاصه تکلیف مارو روشن کنین اگه با همین فرمون جلو بریم آخر هر حفته ما این بازی قیمت گذاری را داریم