بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به طایفه‌ای قدیمی که در انتظار بهارستان نشسته‌اند تا ورق‌های گزارش مدیریتی در زیر بشقاب کالباس‌های پیتزا داوود!
کد خبر : ۲۱۵۶۰۸

درخانه_می‌مانیم در پس عرضه‌های‌اولیه

به گزارش بورس‌نیوز، اقتصاد در ۹۹ از همان ابتدا سخت آغاز شد و آه و نوای این پیر درمانده به فلک رسیده چراکه اقتصاد روزمزد هر روز با چاقوی خود زخم و استخوان کارگران را می‌تراشد اما؛ تصور می‌شود که کرختی بر جان اهالی میدان هرم‌نشین با ورود اعضای جدید جان جدید بگیرد و شاید بهارستانی‌های آینده، انتقامی سخت از این اقتصاد را، جبران کند؛ طایفه دولت سابق، مجلس را گرفته و سه گزینه اصلی، که اتفاقا مخالف سیاست‌های اقتصادی نئوکینزی دولت فعلی نیز هستند از کاندیدا‌های صندلی ریاست کمیسیون اقتصادی برآمده‌اند.
این مثلث تشکیل شده حکایت از حضور وزیر اقتصاد اسبق، دکترای اقتصاد ساکن نبش امیرآباد و البته نماینده ادواری که سابقه حضور در صندوق توسعه ملی را داشته، دارد؛ برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود که با روی کار آمدن مجلس جدید، اقتصادیون دولتی بیش از پیش راهی کمیسیون‌های مختلف مجلس شوند.

رعایت "درخانه بمانیم" از سوی عرضه‌های اولیه
عرضه‌های اولیه به هر میزانی که برای اهالی بازار جذاب باشد، آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری بلندمدت برای سودسازی هر سهمی در بازه‌های بلندمدت چاشنی بازارسرمایه بود اما؛ نه آنکه عرضه‌هایی به نام و کام دولت باشد و بیچاره سهامدار و سرمایه‌گذار.
گویا جدیدا اپیدمی یا بهتر بگوییم دومینوی در بورس راه افتاده و تمام حیاط‌خلوت‌نشینان دولتی در کانال‌های فضای مجازی خود ترند کرده‌اند #همه_می‌آییم، ولی به قول آن گزارشگر معروف، به کجا چنین شتابان برادر!
شاید هشتگ "درخانه بمانیم" برای برخی شرکت‌ها که از این حیاط‌خلوت خارج می‌شوند عنوان پیشنهادی معقول‌تر باشد چراکه سهامدار تنها سهم می‌خرد بدون آنکه دز راس هرم مالکیت، تغییری را ببیند یا بتواند سوالی از مدیران مثلا از دولت آزادشده، بپرسد؛ انگار پولمان را در شرکت‌های چندلایه شبه‌دولتی که حقوق نجومی برای خود اختصاص دهند سپرده‌گذاری کردیم و نوبت کارگر و بیمه‌کارگری و ... که می‌شود، هیچ که هیچ.
این عرضه‌ها یعنی فروش چندین هزار میلیارد تومان بدون جابه‌جایی حتی یک صندلی!

مدیرعامل جنب پیتزا داوود!
آقای دوربینی بورسی گویا دلش باردیگر حجت‌الاسلام قرائتی را می‌خواهد، سم‌پاشی، مین‌ریزی و مسموم‌سازی فضای کاری مدیرعامل جدید و طرح سوال‌های پی‌درپی که آیا این مسیر برای اهالی بورس هموار می‌شود را شما نباید بپرسید آقای مدیرعامل!
با پایان فعالیت‌های رئیس سابق ملاصدرا حال باید آماری بیاید که بجای سم‌پاشی‌ها چمقدار هزینه آموزش شده که آیا مدیرعاملی بهتر است یا حضور در پیتزا داوود!

وقتی دوست دارند با دوست تو ...
عضوی که امضای حضور این فرد در شورایی تنها با امضای رئیسی جامانده از پشت تالار آفتاب بهارستان به گعده‌نشینی راه یافته بود، گویا کارت تبریکی را قبل از آنکه رئیس‌جدید ملاصدرا بر صندلی خود تکیه زند، برای او ارسال کرده اما؛ عضو عزیز، رئیس جامانده وزیر را تهدید کرده که چرا حکم استعفا رئیس سابق را امضا کرده خدایی‌ناکرده برای شما بد نباشد؛ راستی حل مشکلات در دوره رئیس قبلی عملی نبود!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر