بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تشدید قیمت‌ها با سرمایه گذاری در بازار "ارز"

با توجه به کاهش قیمت خرید مردم و ناهمخوانی در عرضه و تقاضا شاهد رکود بیشتری در صنعت ساختمان خواهیم بود چرا که سرمایه گذاری از این صنعت به تدریج به سمت بازار ارز و طلا سوق یافته و این امر دلیلی بر تشدید قیمت‌ها در حوزه است.
کد خبر : ۲۱۵۴۵۹
 
تشدید قیمت‌ها با سرمایه گذاری در بازار
 
 
آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بورس نیوز گفت: در شرایط کرونا، چند صنعت مجبور به فعالیت بوده و تعطیلی در آن‌ها اتفاق نیفتاد از جمله صنایع غذا، دارو و صنایع بهداشتی که همواره ضریب تقاضایی برای این محصولات وجود دا شته و میزان رقبت بازار سرمایه نیز به این صنایع بیشتر شد. 

وی ادامه داد: با بررسی وضعیت و آیتم‌های متفاوتی، چون شرایط حاکم بر اقتصاد، بودجه‌ای که با این اقتصاد بسته شد، رکودی که در صنایع احتمالا افزایش یافته، تعطیلی‌های تحمیل شده و خروج شرکت‌ها از چرخه، می‌توان بی نظمی اقتصادی را مشاهده کرد.

خالقی به پیش بینی چند تقاضای کلی در مباحث بورسی پرداخت و گفت: در صنایع بزرگ غذایی، دارویی و بهداشتی معتبر، میزان تقاضا افزایش خواهد یافت. پیش بینی‌ها حاکی از وجود یک تورم لجام گسیخته دارد که تاثیر خود را بر بازار طلا، ارز و کالا‌های مبتنی بر ارز گذاشته و ممکن است برخی سرمایه گذاران به این بازار‌ها تمایل پیدا کنند.

وی در بررسی صنعت ساختمان و صنایع وابسته اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت خرید مردم و ناهمخوانی در عرضه و تقاضا شاهد رکود بیشتری در این صنعت خواهیم بود چرا که سرمایه گذاری از این صنعت به تدریج به سمت بازار ارز و طلا سوق یافته و این امر دلیلی بر تشدید قیمت‌ها در حوزه است. 

یک احتمال، یک پیش بینی
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به رخ دادن یک احتمال و تغییر تمام پیش بینی‌های صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: اگر ارتباط بین المللی بهبود یابد و با توجه به اینکه دومین کشور آلوده بعد از چین، ایران بوده، با رعایت ترتیب خروج از دوره آلودگی، بعد از چین احتمالا کشوری که زودتر سرپا می‌ایستد کشور ماست.

وی ادامه داد: حرکت با هوشمندی و استفاده از فرصت باعث می‌شود روابط برای مناسبات اقتصادی بین المللی تنظیم شده و شرایط ورود راحت به بازار‌هایی که امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت فراهم شود.

خالقی خاطر نشان کرد: در این شرایط بعد از چین با یک تقاضای بزرگ در تامین مواد اولیه روبرو خواهیم بود که به رشد بی نظیر شرکت‌های تولیدی منجر خواهد شد. تمامی این احتمالات مشروط به یک تصمیم کلان اقتصادی در سطح ملی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

مداخله دولت در قیمت‌گذاری و تثبیت قیمت‌ها

قائم‌مقام دبیرکل‌خانه صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"کرونا" و گنگی در بازار کامودیتی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
با دورود چرا تحلیل گر نسبت به بازگشت تقاضا جهانی یک طرفه تحلیل کرده است در حال حاضر شرکت های تولید کننده آلومینیوم چین در حال انبارش تولید خود هستند چرا بحث تولید در چین برای فعالان بازر سرمایه گنگ هست جا دارد از مجموع خوب شما تقاضایی داشته باشم که در ارتباط با بازگشت بکار چینی ها و میزان تولید و انبارش کالا یه مصاحبه با اشخاص قوی داشته باشید با تشکر
نحمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
سلام اگر دلالهای مسکن ومحتکرین مسکن بالا بروند پایین بروند جیغهای بنفش وزردوابی وقرمز بکشند بنا براظهارات قریب به اثر اقتصاد دانان وصاحبنظران دانشگاهی مسکن درسال ۹۹ قیمت مسکن ریزشی خواهدبود واستناد واستدلال این صاحبنظران هم این است به لحاظ جهش غیرمعقول قیمت مسکن درسال ۹۸ و ۹۷ وهمچنین وضعیت خراب اقتصادی خریداران مصرفی مسکن و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی کشور وشیوع ویروس کرونا مسکن درسال ۹۹ به بعد در رکود غیرتورمی همراه با ریزش قیمت مواجهه خواهدشد کما اینکه هم اکنون این کاهش قیمت مسکن دراگهی های فروشندگان کلان شهرها مشهود است لذا دست وپازدن دلالهای مسکن وبساز بفروشها برای فروش مسکن احتکاری خود به قیمت گزاف ره به جایی نمیبرد باتشکر