بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

مداخله دولت در قیمت‌گذاری و تثبیت قیمت‌ها

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این امر که مداخلات، منجر به ایجاد رانت برای بخشی شده و به ضرر بخش دیگر تمام شود، قابل قبول و پسندیده نیست.
کد خبر : ۲۱۶۶۱۴
 
مداخله دولت در قیمت گذاری و تثبیت قیمت‌ها
 
آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص فرمول قیمت پیشنهادی سال ۹۹ و محصول سنگ آهن به بورسنیوز گفت: آنچه که واضح است مداخله دولت در قیمت گذاری و تثبیت قیمت هاست.

وی ادامه داد: بنابراین این امر که مداخلات، منجر به ایجاد رانت برای بخشی شده و به ضرر دیگر بخش‌ها تمام شود، قابل قبول و پسندیده نیست.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطر‌نشان کرد: سنگ‌آهن و سایر مواد معدنی در دنیا قیمت و بورس خود را داراست؛ اگر قرار است برای حمایت از صنعت فولاد کشور، قیمتی پایین‌تر تعیین شود، تکلیف تولیدکننده‌های سنگ آهن چیست؟

وی تصریح کرد: آیا برای حمایت از بخش دیگر لازم است تولیدکنندگان سنگ آهن تابع دولت باشند چرا که عرضه محصولات در بازار‌های بین المللی منفعت بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت.

خالقی افزود: زمانی که حمایت‌های دولتی به این شکل و قیمت‌گذاری‌های دستوری پیش می‌آید، بخشی دچار ضرر و بخشی دچار سود می‌شوند که این سود ممکن است رانتی باشد.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار کرد: این قسمت، مطلوب نیست و نمی‌شود شرایط آن طور باشد که دوست داریم؛ به نظر می‌رسد، چون تمایلی به افزایش قیمت‌ها وجود ندارد، همچنان مداخله‌های دولت ادامه یابد مگر اینکه با تصمیمات معاونت معدنی جدید شرایط دیگری رقم بخورد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تشدید قیمت‌ها با سرمایه گذاری در بازار "ارز"

قائم‌مقام دبیرکل‌خانه صنعت و معدن در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"کرونا" و گنگی در بازار کامودیتی‌ها

قائم‌مقام خانه صنعت ایران:‌

حفظ ثبات نسبی در بازار

ارسال نظر