بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
چشم انداز متفاوت شستا از مسیر بورس ؛

ارزندگی پرتفوی موتور محرک شستا

یک کارشناسان مسایل اقتصادی با اشاره به اهمیت عرضه شستا تاکید کرد عرضه اولیه سهام این شرکت در شرایطی صورت می‌گیرد که می‌تواند چراغی برای سایر بنگاه‌های بزرگ دولتی و عمومی باشد.
کد خبر : ۲۱۵۶۱۲

ارزندگی پرتفوی موتور محرک شستا

به گزارش بورس‌نیوز، سید حمید حسینی در این باره می‌گوید: حرکتی که در عرضه شستا شاهد هستیم ناشی از اراده قوی در این عرضه است که با وجود دشواری‌ها برای ارزیابی این بنگاه بزرگ به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: قطعا این امر به اصلاح ساختار اقتصادی و شفاف سازی در یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های کشور منجر می‌شود که می‌تواند در درازمدت به بهره‌وری و افزایش بازدهی برای طیف بسیاری از بازنشستگان به عنوان سهامداران اصلی این بنگاه اقتصادی منجر شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار سرمایه بهترین مکان برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه و نقدینگی سرگردان است، تاکید کرد: با توجه به تورم موجود و رشدی که در بورس طی یک سال گذشته شاهد هستیم، این بازار می‌تواند راهی برای سیاست گسترش مالکیت عمومی باشد.

حسینی ادامه داد: موقعیت بازار سرمایه با هیچ بازار دیگری قابل مقایسه نیست و در عرضه اولیه علاوه بر تامین نقدینگی برای شرکت‌ها، سهامداران نیز برای کسب بازدهی در این عرضه‌ها سهیم می‌شوند.

وی با اشاره به ارزندگی دارایی‌های شستا و ظرفیت‌های این بنگاه اقتصادی تاکید کرد: ارزندگی پرتفوی شستا موتور محرک این شرکت است و شستا می‌تواند با اصلاحاتی که از مسیر بورس برای این بنگاه رخ خواهد داد چشم انداز متفاوتی را تجربه کند.

وی اقدام دولت در عرضه اولیه شستا را حرکتی قابل تقدیر دانست و گفت: از یک سو دولت می‌تواند با جذب نقدینگی شرایط صندوق‌های بازنشستگی را سرو سامان دهد و از سوی دیگر شیوه جدیدی را برای خصوصی سازی در پیش بگیرد. زیرا خصوصی سازی به معنی واگذاری بلوکی همچنان مدیریت شرکت‌ها را دولتی خواهد گذاشت، اما با عرضه در بازارسرمایه این امید وجود دارد که دولت بتواند به سمت خصوصی سازی واقعی نیز حرکت کند.

این فعال اقتصادی در ادامه یادآور شد: اصلاحاتی که باید در ساختار اقتصادی کشور صورت گیرد با همین عرضه‌ها انجام می‌شود، زیرا این شرکت‌ها بدنه دولتی قوی دارند و مدیران شستا با این عرضه خود را پاسخگوی سهامداران خواهند دانست. زیرا ارئه صورت‌های مالی و برگزاری مجامع سالانه این شرکت‌ها با حضور سهامداران بازار سرمایه فرایند جدیدی را تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر