بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
عضو شورای عالی بورس تاکید کرد:

"عدم عرضه"، مشکل ساختار اقتصادی

باید راهی برای جذب نهاد‌ها وجود داشته باشد، حرکات باید بر اساس اصل ۴۴ اتفاق بیفتد و از واگذاری‌ها نباید ترسید.
کد خبر : ۲۱۶۷۸۸

 

 

به گزارش خبرنگار بورس نیوز،شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در بررسی بازار سرمایه اظهار داشت: نقدینگی به دنبال کاهش ریسک ناشی از به اصطلاح بی ارزش شدن بوده و در این شرایط خاص باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: دولت باید از تصدیگری خارج شود، به چه دلیل یک بانک باید سهامدار پتروشیمی یا سنگ آهنی یا .. باشد، باید به معنی واقعی سهام را واگذار کند.

این کارشناس بازار سرمایه به واگذاری شرکت‌های دولتی و بلاتکلیف متعلق به صندوق‌ها و نهاد‌ها اشاره کرد و گفت: درمقطعی مطرح شد چرا خصوصی سازی انجام نمی‌شود و بحث مالی به میان می‌آمد، اما اکنون با وجود ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی برای یک سهام می‌توان به وجود نقدینگی پی برد.

چراغی بزرگترین مشکل ساختار اقتصاد را بحث "عدم عرضه" دانست و افزود:باید راهی برای جذب نهاد‌ها وجود داشته باشد، حرکات باید بر اساس اصل ۴۴ اتفاق بیفتد و از واگذاری‌ها نباید ترسید.

وی خاطر نشان کرد: این امر امینت اقتصادی ایجاد خواهد کرد چرا که ورود مردم در نهاد‌ها باعث اخذ تصمیمات اقتصادی (و نه سیاسی) می‌شود، چون منابع مردم درگیر اقتصاد است.

چراغی، بورس را مانند یک موجود زنده دانست و عنوان کرد: بورس دچار هیجان می‌شود، به استراحت نیاز دارد، خسته می‌شود و تمام این حرکات طبییعی است. آنچه که اهمیت دارد روند حرکت اقتصاد بوده که این موجود زنده را به قله برساند.

وی در توصیه به سهامداران بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاری در صندوق‌ها صورت گیرد یا سهامداران با دیدکاه بلند مدت پیش بروند. لازم به ذکر است افق روشنی از اقتصاد به چشم می‌خورد و تمام کسانی که بادیدگاه بلند مدت و با استفاده از تخصص‌ها و مشورت‌ها حرکت کنند، در بازار موفق و همیشه ماندگار خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
بنده به شخصه مخالف کامل عرضه سهام دولتی در قالب صندوق etf هستم که نظرت کارشناسی گوناگونی پیرامون این موضوع هست و نیاز به طرح دوباره آنها نیست و خواهشی که از وزیر اقتصاد دارم سهم بصورت عرضه اولیه بین مردم عرضه شود