بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
دولتی‌ها در قامت فروشنده؛

سهامداران عمده امروز چه کردند؟

در حالی که شاخص کل مرز ۶۰۰ هزار واحد را رد کرده، بررسی‌ها حاکی از تحرکات سهامداران عمده به سمت خروج است و در مقابل، اشخاص حقیقی خریدار سهام خود بوده‌اند.
کد خبر : ۲۱۵۷۱۴

سهامداران عمده امروز چه کردند؟

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه معاملات امروز را با افزایش ۱۳۰۰ واحدی شاخص کل به پایان رساند. ارزش معاملات نیز از مرز ۹۹۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت که رقم قابل توجهی ارزیابی می‌شود.

با پایان معاملات بیست و پنجمین روز فروردین ماه سال ۹۹ مشخص شد که حقوقی‌ها در سهام «وتجارت»، «وبصادر» و «فولاد» بیشترین برآیند ورود را داشتند. در «وتجارت» به طور کلی ۲۷۸ میلیون سهم از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها واگذار شد.

در آن سوی معاملات، شاهد خروج حقوقی‌ها در نماد‌های بسیاری بودیم که سرآمد آن ها، «تنوین» با تغییر مالکیت ۸۳ میلیون سهم بود.

در مجموع، مهمترین تغییرات سهامداران عمده را در معاملات ۲۵ فروردین ماه بدین شرح است:

شرکت ملی انفورماتیک برای سومین روز پیاپی بالغ بر ۸۳ میلیون سهم را در نماد «رانفور» به فروش رساند. لازم به ذکر است که این سهم در چهار روز اخیر در سقف قیمتی مجاز معامله شده است.

در نماد «فاسمین» که صف خرید را امروز تجربه کرد، بیمه مرکزی به همراه سرمایه گذاری اندیشه محوران، برای سومین روز متوالی اقدام به خرید کردند.

گروه توسعه مالی مهرآیندگان امروز در قامت عرضه کننده «ونفت» ظاهر شد و در سومین روز متوالی با عرضه ۲۵ میلیون سهم، به تقاضای سنگین آن پاسخ داد.

در تمام نماد‌های پالایشی، شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی چهار روز است که درصدد کاهش میزان مالکیت خود برآمده است.

علاوه بر این که، دولت اقدام به عرضه سهام خود در برخی نماد‌های بانکی از جمله «وبملت»، «وتجارت» و «وبصادر» کرده، «وسینا» نیز از سوی سه سهامدار عمده خود از جمله بنیاد مستضفعان، با رگبار عرضه‌ها مواجه شد. موضوعی که از ابتدای هفته با رسیدن شاخص کل به سطح ۶۰۰ هزار واحد، شاهد آن هستیم. البته بنیاد مستضعفان در دیگر نماد‌های تحت تملک خود همچون «قشیر» و «زبینا» فروشنده بوده است.

در نماد «وسین» شاهد ورود شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران برای سومین روز متوالی هستیم تا در کنار شرکت مادرتخصصی مالی وسرمایه گذاری سینا، خریدار این سهم از صنعت بیمه باشند.

در تصویر ذیل مهمترین تغییرات عمده سهامداران را مشاهده می‌کنید:

سهامداران عمده امروز چه کردند؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران خبر داد؛

برگزاری مجمع "وایرا" در پایان دی ماه

نگاهی به صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده این هلدینگ دارویی؛

انتظارات از سهم " وپخش" با بیش از ۱۲.۴۰۰ تومان قیمت بالاست

سرمایه‌گذاری‌ها در «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» متمرکز شد؛

افزایش ۲۹ درصدی سرمایه‌گذاری "ونفت"

ارسال نظر