بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
در گفت‌وگو با فعال اقتصادی مطرح شد:

نرخ بهره بانکی مانند نرخ سود کاهش یابد

تعریف پروژه‌های سودسازی تنها نباید برای ورود سرمایه به این بازار باشد و باید سهامداران نیز از آینده شرکت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای که نهایتا به سودسازی شرکتی ختم می‌شوند بهره مند شوند.
کد خبر : ۲۱۶۱۹۸

نرخ بهره بانکی مانند نرخ سود کاهش یابد

حمیدرضا صالحی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی تاکید کرد: در پس تصمیمات کاهش جذابیت‌های بانکی، تمرکز دولت بر بورس بوده تا مردم بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه گام بردارند اما؛ دولت باید این اطمینان را برای سهامداران ایجاد کند که سرمایه مردم در این بازار سوخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: تعریف پروژه‌های سودسازی تنها نباید برای ورود سرمایه به این بازار باشد و باید سهامداران نیز از آینده شرکت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای که نهایتا به سودسازی شرکتی ختم می‌شوند بهره‌مند شوند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: از سوی دیگر صلاحیت و اهلیت سرمایه‌گذاری در بورس نباید با خدشه‌ای مواجه شود چراکه دید مردمی به سمت سرمایه‌گذاری در بورسی آمده که تولید در رگ‌های آن جریان دارد.

وی اضافه کرد: کاهش نرخ سود سپرده‌ها از سوی دیگر منجر به کاهش نرخ وام و تسهیلاتی می‌شود چراکه تولید مقرون‌به‌صرفه بخاطر تامین مالی گران از سوی بانک‌ها، علنا به فراموشی سپرده شده و این روش دیگر چاره‌ساز بنگاه‌های اقتصادی نیست، زیرا نگاه بنگاه‌داران به بانک‌ها باعث هزینه‌زایی و کاهش سود تولید می‌شود.  

صالحی با ابراز امیدواری که دستورالعمل کاهش نرخ بهره بانکی از سوی وزارت اقتصاد نیز ابلاغ شود، تصریح کرد: اگر این دستورالعمل نیز به بنگاه‌های تولیدی تزریق شود، می‌تواند سرمایه‌گذاران تولیدی به‌غیر از بورس نیز از مزیت بانکی استفاده کنند اما؛ در شرایط فعلی چاره‌ای نبوده و نمی‌توان سراغ وام‌های گران بانکی رفت، زیرا فایده‌ای برای سرمایه‌گذار نداشته و بنگاه‌دار را کارمند و بدهکار بانک‌ها می‌کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ترنج
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
خدا لعنتشون کنه خب سود بیاد پایین صاحبخونه ها پول پیش نمیگیرن اجاره رو زیاد میکنن از کجا بیاریم پرداخت کنیم چرا دست از سرمون برمیدارن
ناشناس
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
عزیزم دلیل اصلی تورم همین سودهای موهوم و خلق نقدینگی بوده
ناشناس
United States
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
بله همینجوری میشه نصف جمعیت ایران مسکن غیر متعارف دارن و هاشیه نشین. همون حلبی اباد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
همبن کار باعث کاهش قیمتها در همه چیز می شود بسیار حرکت و تصمیم بخردانه ایست سود با نکی باید ببشتر هم کاهش یابد