بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کارشناس حوزه بانک در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" یا چاق‌شدن دیگر بازارهای موازی

باوضعیت پیش آمده حتی به آسیب پذیری بورس نیز توجهی نمی‌شود که این خطر اتفاقات سال ۹۲ را در مرحله تکرار قرار می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۶۲۰۲
 
با تصمیمات دولت،
 
 
علی شیخ هادی، کارشناس حوزه بانک در خصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی به بورس نیوز گفت: وضعیت دشواری بوده و این سیاست را نمی‌توان مفید و به صلاح دانست.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هدف از این کار تقویت بورس بوده تا جریان منابع از بانک‌ها به سمت بورس حرکت کند، اما خطراتی نیز در این عملیات وجود دارد. 

شیخ هادی خاطرنشان کرد: از سویی بانک‌ها در معرض مشکلات عدیده قرار می‌گیرند و از سویی دیگر عملیات به اصطلاح کاهش نرخ (که به نظر من تنها به جهت جلوگیری از تخلف بانک‌ها بوده و هدفش کاهش نرخ نیست) باعث می‌شود منابع به‌جای حرکت به بورس، تغییر جهت داده و به بازار ارز و ملک منحرف شوند.

این کارشناس امور بانکی افزود: نسبت به این اتفاق خوشبین نیستم چرا که تقریبا سه سال است که تصمیمات پرنوسانی توسط دولت اخذ می‌شود.

شیخ هادی به نکته‌ای مهم اشاره کرد وگفت: باوضعیت پیش آمده حتی به آسیب پذیری بورس نیز توجهی نمی‌شود که این خطر اتفاقات سال ۹۲ را در مرحله تکرار قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

تیغ دولبه کاهش نرخ سود بانکی

ساعت پنج و نیم عصر؛

پنالتی بانک برای بورسی‌ها

در گفت‌وگو با فعال اقتصادی مطرح شد:

نرخ بهره بانکی مانند نرخ سود کاهش یابد

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

تمام تخم‌مرغ‌های دولت در سبد بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهرداد معتمدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
بانطر آقای شیخ هادی کاملا موافقم ، مانند همیشه تصمیم بسیار دوراز روش ها و منطق های اقتصادی میرود تا ضربه مهلک دیگری به بدنه کم جان و تا شده اقتصاد کلان مملکت وارد نماید .
این تصمیم که گویا با هدف روانه کردن سرمایه هابسوی بورس گرفته شده است ، ناتوانتر از آن است که قادر به انجام چنین کاری باشد و چرا ؟
بسیاری از صاحبان سپرده دربانک ها ، نه علم حرکت و بازی دربورس دارند و نه جرات هرگونه ریسکی با سرمایه خود ، اینگروه نه تنها از حرکت سرمایه خود به بورس و یا توسط کارگزاران بورس را دارند و نه قواعد این بازی را میدانند .
تصمیم بسیار غیر منطقی اخذشده ، نه تنها بانکها را از سرمایهای موجود درمنابع خود تهی خواهد کرد ، بلکه سرمایه های خارج شده از بانکها را بسمت بازارهای موازی و غیر بورسی حرکت خواهد داد و بعنوان نمونه میتوان از واکنش بازار املاک در جند ساعت گذشته در برابر این تصمیم و آنهم با افزایشی 6 درصدی نام برد .
آقای وزیر اقتصاد ، اقای رئیس بانک مرکزی ...آیا واقعا عوارض و زیانهای این گونه تصمیمات غیر اصولی را نمیدانید و یا خدای ناکرده قصد دیگری دارید ؟