بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

به نظر می‌رسد بهترین فضا برای مصرف نقدینگی بزرگ و درآمد‌های سازمان بورس " زیرساخت‌های IT" است که در حال حاضر بزرگ‌ترین ضعف بازار سرمایه محسوب می‌شود. 
کد خبر : ۲۱۶۲۵۸
 
درآمد
 
علیرضا تاجبر، عضو هیات مدیره کانون کارگزاران به بورس نیوز گفت: تا سال گذشته کاهش جذابیت بازار‌های موازی بورس باعث ورود نقدینگی قابل قبولی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی به بازار سرمایه شده بود.

وی ادامه داد: در اتفاقات جدید، شاهد هستیم بیماری کرونا باعث شده بسیاری از کسب و کار‌هایی که با پول‌های بالا کار می‌کردند امکان فعالیت نداشته باشند، از سوی دیگر عواملی، چون مسئله گمرک، کاهش عملکرد وارد کنندگان، عدم فعالیت بازار خودرو و سایر کارخانه‌ها، کاهش سود بانکی، عدم جذابیت سایز بازار‌ها و همچنین حمایت محسوس دولت به جذابیت بازار سرمایه افزوده است.

تاجبر تصریح کرد: ممکن است شرایط موقت به نظر برسد، اما در هر صورت شاهد ورود نقدینگی بسیار از سوی اصناف به بورس هستیم.

درآمد بورس صرف زیرساخت‌ها شود
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در خصوص عملکرد بورس با حجم نقدینگی وارد شده، اظهار کرد: سازمان بورس همواره درآمد‌های قابل قبولی داشته و البته هزینه‌های سربار نیز متحمل شده، اما در راستای توسعه خود فعالیت‌های صورت داده، اما در اصل باید این وجوه صرف زیرساخت شود. 

تاجبر خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بهترین فضا برای مصرف این نقدینگی بزرگ " زیرساخت‌های آی تی " است که در حال حاضر بزرگترین ضعف بازار سرمایه محسوب می‌شود. 

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سامانه معاملات و سایر بخش‌های دیگر نیازمند رسیدگی است چرا که بخش آی تی یک بخش منفک ناپذیر بازار سرمایه‌ای کارا محسوب می‌شود و هرگونه ضعف در این بخش، بازار را بار ریسک‌های زیادی روبرو می‌سازد بنابراین نیاز به صرف هزینه در بخش منابع انسانی و خرید تجهیزات احساس می‌شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حقیقی‌ها چه برایمان آورده‌اند؟

«شبندر» و «پترول» در تیررس حقیقی‌ها

کارشناس بازار‌سرمایه درگفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سیگنالی تورمی حاصل مدیریت ضعیف دولتی

ساعت پنج و نیم عصر؛

پنالتی بانک برای بورسی‌ها

ارسال نظر