بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

پنالتی بانک برای بورسی‌ها

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شایعه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و سرخطی های بودار و احتمال افزایش نرخ یکی از صنایع بازار و...
کد خبر : ۲۱۶۲۰۰

یک پنالتی به نفع بورسی ها/ بلایی جدید در راه است؟

به گزارش بورس نیوز، کاهش نرخ سود بانکی امروز پررنگ تر از روزهای قبل مطرح بود. اتفاقی که به قول تحلیلگران، شمشیر دو لبه ای است که هم میتواند سبب رونق تولید شود و هم اقتصاد را دچار بحران کند. سوال این است که آقایان با چه منطقی تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی گرفتند؛ آن هم در روزهایی که تورم و کرونا دست به دست هم داده و مچ تولید را خوابانده! در صورت خروج سپرده های بانکی، منابع مورد نیاز تولید کنندگان از کجا تامین خواهد شد؟ و آیا بورس تهران با ورود ورود سیل نقدینگی سرازیر شده از بانک ها، نمی ترکد؟ اصلا این موضوع شایعه هست یا نه؟ تجربه نشان داده شایعات این چنینی، رنگ و بویی از واقعیت پشت پرده دارند و با این وضعیت اقتصادی، خدا کند بلای جدیدی بر سرمان نازل نکنند.

تیشه خودی بر پیکره اعتماد سهامداران

امروز هم گویا برخی از ما بهتران در سرخطی های سهم های تازه وارد شانس بیشتری داشته اند. مثلا یکی از کارگزاری ها، یک دقیقه زودتر سفارش مشتریان خود را ثبت کرده است! بوی فساد سرخطی ها سهامداران را مشمئز کرده و امیدواریم با تغییر سکاندار بازار سرمایه، این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود. بازار سرمایه، آخرین مامن خیل کثیری از مردمانی است که کسب و کارشان خوابیده و تنها دلخوشی شان، سودی است که شاید از معاملات خود در این بازار کسب کنند. ضربه زدن بر اعتماد این مردم، قطعا سرانجام خوبی نخواهد داشت.

رد پای مدیر چند شغله در هلدینگ بورسی

عضو هیات مدیره هلدینگ مطرح بورسی و البته از مدیران اسبق شهرداری تهران، همزمان با عضویت در هیات مدیره هلدینگ مذکور، عضو هیات مدیره ۳ شرکت بزرگ دیگر نیز هست! ماده ۲۴۱ قانون تجارت هم جایی همین حوالی، خاک می خورد...

تحولی در بهارستان

از بهارستان هم خبر رسیده که رقابت برای کسب کرسی ریاست بین چند نماینده جدی شده و یکی از جناح ها به شدت از روی کار آمدن یکی از اقتصادیون نام آشنا، حمایت می کند. باید دید فرمان هدایت به که خواهد رسید و آیا صندلی ریاست بهارستان می تواند در این دوره میزبان یک اقتصاددان باشد یا نه.

و اما شنیده های امروز بازار سرمایه
گویا امروز عصر، فولاد سازان و سنگ آهنی‌ها بر سر نرخ‌های جدید کنسانتره و گندله سنگ آهن جلسه خواهند گذاشت. پیشنهاد قیمت گذاری کنسانتره به ۲۴ درصد، گندله به ۳۰ درصد و سنگ آهن دانه بندی به ۹ درصد شمش فولاد خوزستان از سوی سنگ آهنی‌ها مطرح شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

مسیر جدید برای قشر سنتی سپرده‌گذار؛

عرضه‌های دولت در "بورس" جایگزین سپرده‌های بانکی

پس از کاهش نرخ سود سپرده‌ها؛

سپرده‌های قانونی از ۹ به ۶ درصد می‌رسد

ارسال نظر