بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گردابی برای فریب سهامداران

سهامداران تازه وارد، گرفتار جریان سازی های رسانه ای و اخبار نادرست نشده و با دقت در انتخاب سهم، اقدام به سرمایه گذاری روی سهم های ارزنده و شرکت های بنیادی بازار کنند.
کد خبر : ۲۱۶۸۸۱

گرداب جریان سازی رسانه ای برای فریب سهامداران

به گزارش بورس‌نیوز، با وجود رکود بورس‌های جهانی، بورس تهران مثبت بوده و همین موضوع سبب برخی اظهارنظرها در مورد وجود حباب در بازار سرمایه و یا ریزش شاخص بورس یک ماه بعد از واگذاری سهام دولت و... شده است.

سید فرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: بخشی از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، به اندازه قیمت‌های فعلی سهم‌ها، ارزش ندارند؛ ولی بخشی از شرکت‌ها نیز به لحاظ بنیادی ارزنده هستند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین اگر سهامداران تازه وارد، گرفتار برخی جریان سازی های رسانه ای و اخبار نادرست نشده و با دقت در انتخاب سهم، اقدام به سرمایه گذاری روی سهم های ارزنده و شرکت های بنیادی بازار کنند، جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. در تمام گروه های بازار سرمایه، سهم های ارزنده و مناسبی وجود دارد که با تکیه بر تحلیل و استفاده از مشاوره های کارشناسان، می توان به آنها ورود کرد.

وی تاکید کرد: در کنار سهم‌های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه، سهم‌هایی هم هستند که بیش از حد رشد کرده و برخی افراد، سهامداران را به سمت این سهم ها ترغیب می کنند که نباید از آنها غافل شد.

نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: البته انتظار می رود سازمان بورس و اوراق بهادار نیز مراقبت بیشتری از این بازار کرده و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد، در مورد شرکت‌هایی که سهام شان بیش از ارزش واقعی رشد کرده، برخوردهای لازم صورت بگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
سهام های بنیادی به مردم معرفی شود نه کلی گویی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
چرا همیشه مبهم صحبت می شود یا شهامت گفتن حقیقت وجودندارد؟یا گوینده دانش لازم را نداردومجبوراست کلی گویی کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲
خیالتون راحت دولت تا تمام سهام شرکت های خودش رو به مردم نندازه روند بورس صعودیه و احتمالا بعد از اینکه طلا رو مفت از چنگ مردم درآورد یهو میزنه زیر بورس و میگه حباب داشت و حالا طلاهاشو چند برابر میکنه تو پاچه مردم و از اونجایی که مردم ما همیشه در صحنه هستند همچنان که این روزا برای شرکت های حبابی صف می بندن برای طلا هم صف می بندن. سال 99 خیلی مراقب باشید رکب نخورید
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
تا خرداد 1400 بورس رشد میکنه و دولت کسری بودجه خودش رو از بورس تامین میکنه، بعدش دولت بورس را با شاخص چند میلیونی ، میلیاردها تومان اوراق قرضه، مسکن ملی نیمه کاره و هزاران جوان بیکار و هزاران نفر که در آزمون های استخدامی سوری امسال پذیرفته خواهند شد به رئیس جمهور جدید تحویل خواهد داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
بعضی ها فقط برای عقده گشایی مطالبی رو عنوان میدارند که فقط نزدیک بینی به اصطلاح دوربینی خودشون رو به رخ میکشن و اون موقع که مسکن که سرسام آور افزایش میخورد گویی جوانی تو این مملکت آسیب نمیدید. و.... باشد که در راستای فرهنگ سازی برای سهامدا شدن مردم و رابطه برد برد اندکی در جامعه موثمر ثمر باشیم.