بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
نگاهی به یک حاشیه در روزهای صعود؛

تیر حبابیون به بازار با رایحه "تحریم"

نخستین‌بار نبوده که با تحریم، تهدید شده‌ایم و شاید آخرین بار هم نباشد اما؛ هر چه هست تجربه این چند سال نشان داده دشمن قادر به زمینگیر کردن تمام اقتصاد ایران نبوده حتی به زور تحریم!
کد خبر : ۲۱۷۲۰۴

تیر حبابیون به بازار با رایحه

به گزارش بورس‌نیوز، رشد بازار سرمایه ایران در اوج رکود بازار‌های جهانی گویا دشمن را بدجور بهم ریخته و زمزمه‌هایی از احتمال تحریم بورس تهران مطرح شده است.

این نخستین‌بار نبوده که با تحریم، تهدید شده‌ایم و شاید آخرین بار هم نباشد اما؛ هر چه هست تجربه این چند سال نشان داده دشمن قادر به زمینگیر کردن تمام اقتصاد ایران نبوده حتی به زور تحریم! و اتفاقا چه بسیارند صنایعی که با تحریم به شکوفایی بیشتر هم رسیده‌اند.

به منظور بررسی تاثیر این شایعه، خبرنگار بورس‌نیوز نظر جمعی از کارشناسان بازارسرمایه را جویا شده است. (تحریم بورس تهران، فقط در حد شایعه بوده و این گز ارش به معنای تایید این شایعه نیست).

بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه :

بورس تهران عملا تحریم شده و اکثر شرکت‌های بورسی تحریم هستند. بورس تهران فعالیت بین المللی هم ندارد، حتی در بورس کالا بیشتر جنبه نمایشی دارد.
فقط در مورد خرید نرم افزار، برای سازمان محدودیت ایجاد شود که آن هم چندان مهم نیست.

جواد عشقی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد:

تحریم بورس تهران، (در صورتی که این شایعات جدی شود) هیچ تاثیری بر بازار سرمایه کشور نخواهد داشت و اتفاق بااهمیتی محسوب نمی شود. فقط ممکن است چنین اتفاقی، آثار روانی کوتاه مدت و چند روزه بر جای گذارد.

فریال مستوفی رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازر‌گانی ایران:

تحریم بورس در شرایطی اثرگذار بود که بورس تهران هم، مانند بورس‌های خارجی محلی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف بود.

شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، فعالیت اثرگذاری در بورس تهران ندارند و معتقدم حتی اگر شایعه تحریم بورس تهران جدی شود، هیچ تغییری در وضعیت این بازار، رخ نخواهد داد.

علیرضا تاج‌بر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین:

شرکت بورس اوراق بهادار تهران اگر چه مستقیما در فهرست تحریم قرار نگرفته اما؛ سهامداران از تحریم‌ها یک آسیب جدی دیده‌اند و آن‌هم عدم خرید تجهیزات و سخت افزارهای لازم بوده است.

باید توجه داشته باشیم که بورس تهران یک تشکل غیردولتی و خود انتظام بوده و شاید تحریم‌های احتمالی صرفا در تفاهم‌نامه‌ها و عضویت این نهاد در فدراسیون های بین المللی تاثیر خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
من و شما سالهاست که این بازار و می شناسیم ومی دونیم چند وقت دیگه لشکر مالباخته ها به خاطر حباب بازار راه خواهد افتاد اما بی شرفهایی مثل شما که تعهد و رسالت خودشون و به پول فروختم الان که باید حرف بزنن و به مردم آگاهی بدن خفه خون گرفتن
ahmad
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
با دورود فراوان خواهشان خواستم این چند متنی که بنده تایپ میکنم به گوش دولت مردان برسانین
1.اول بازاریای خودمون که حرف از حباب میزنن نگا برادر من یه نگاه به قیمت دلار بندازی متوجه میشی که دلار کنترلی هست این یک، 2ـ تنها حالت ممکن که بورس را به رکود بکشاند خروج نقدینگی هست که جواب این را در همون اول دادم.
2.لطفا به دولت مردان و وزرا بگین بشرط درست و با سازوکار صحیح صندوق های etf به بازار عرضه شوند میتونه کمک شایانی به سیال شدن نقدینگی در بازار و عمق بخشی و حرکت پول شود.
3. خواهش ویژه ای که بنده از رئیس بانک مرکزی دارم اگر دوست داری کار بزرگی در تاریخ بانک داری ایران کنی و سهام عدالت و صندوق های قابل معامله لطفا سود یک ساله را به 10 و سود روز شمار را به 5 برسانید که نیاز به توضیح ندارد چون تحلیل گران کلان اقتصاد منظور حرف من در بلند مدت را متوجه میشوند. سیاست گذار خوب میداند که اگر این کار را کند تقاضای سفته بازانه در املاک و ماشین به شدت کاهش پیدا میکند و میتواند به رکود کشاند این بخشرا، و تقاضای واقعی مسکن را در قیمت مناسب جواب گو باشد که البته لابی گرای مسکن در حال طرح کپرنشینی به سبک 2020 مجوز گرفتن برای ساختمان های 25 متری هستن که خواهشی من از دولت دارم با اینکار، کار نامه ننگینی در حکمرانی خود بجا خواهی گذاشت. بخدا مدل اوروپایی در ایران جواب نخواهد داد
4. دارم میگم فورشند های امروز سهام پشیمان های فردا هستند بشرط اینکه تغییر در شرایط سیاسی کشور ایجادنشود؛ و بند3ـ که عرض کردم اگر اجرا نشود و برای سرمایه گذار اوراق های با درآمد ثابت را جذاب نکنند دقیقا داریم راه ونزوئلا را پیش میگیریم.
5.و در آخر از الان دارم میگم پیروزی ترامپ در انتخابات قطعی هست.
ناشناس
-
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
پراید ۷۰ میلیونی حباب نیست؟ آپارتمان تو شوش و مولوی متری ۱۵ میلیون حباب نیست؟ سکه ۶ و نیمی حباب نیست؟ برنج کیلویی ۳۰ تومن حباب نیست؟ فقط بورس حبابه؟ با پول یه سهم که مثلا از ۲۰۰ تومن شده ۸۰۰ تومن چه چیزی میشه خرید؟ بابا کبریت هم بخوای بخری آتیش بزنی، از سهم ارزون تر نیست
ناشناس
-
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
بورس نمیریزه اگر دولت نامرد نباشه و نخواد جیب مردم رو خالی کنه، هی گفتن ملت جای دلار، سهام بخرن، خریدیم فقط اگر خیرتون نمیرسه شر نرسانید، حباب نیست والا ما رو بدبخت نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
بهترین بازار و بزرگترین بورس جهان با جهش تولید در حال ساخته شدن است دیگر خیال اهالی بازار سرمایه راحت باشد فقط پیش به جلو دیگر اقتصادانان ما میدانن مضرات بازار های دیگر را عقب گردی در کار نیست و بازار های دیگر قرار نیست مثل گذشته مانند اسب سرکش وغول داخل شیشه ازاد شوندو دیگر بازار مسکن و ارز و خودرو دیگر بازار ها خودشان را باید با بازار سرمایه تنظیم کنن که بازار سرمایه خودش را با اقتصاد مقاومتی و مردمی نگاه به داخل و جهش تولید و اشتغال و سایر امکاناتی که در نهایت به بهبودی اقتصاد ملی ختم میشود در حال باز سازی و شکل گیری ایست تازه ما اول راه هستیم برای ساخت این اقتصاد نوین وجدید که درمقابل تحریم و عوامل دیگر اسکلت محکمی داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
بورس ما بارو ارزش سالبازار ۹۱ کلی مونده تا برسه