بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
عضو هیئت مدیره گروه صنعتی قشونی مطرح کرد:

ارتباط دشوار فعالان صنعتی با سازمان‌های دولتی

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی قشونی گفت: در مقابل دغدغه‌های صنعتگران و مشکلات صادرات یا واردات شاید بتوان گفت تنها دغدغه پیچیدگی مراحل اداری و سازمانی است.
کد خبر : ۲۱۷۵۳۹
 
ارتباط دشوار فعالان صنعتی با سازمان‌های دولتی
 
به گزارش بورس نیوز، سیامک قشونی اظهار کرد: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته، فعالیت‌های تولیدی با حداقل نیروی انسانی و تجهیزات بروز در جریان است، اما صنعت مقاطع مسی و برنجی کشور از تکنولوژی روز بی بهره بوده و امکان واردات به دلیل شرایط تحریمی و هزینه‌های بالا مقرون به صرفه نیست.

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی قشونی ارتباط با سازمان‌های دولتی را دشوار دانست و گفت: در مقابل دغدغه‌های صنعتگران و مشکلات صادرات یا واردات شاید بتوان گفت تنها دغدغه پیچیدگی مراحل اداری و سازمانی است. 

وی ادامه داد: ارتباط شرکت‌ها با اتاق‌های بازرگانی، وزارت صمت و اداره گمرک سخت‌تر شده و بیشتر تولید کنندگان با نصف ظرفیت در حال فعالیت هستند که ارتباط با کارشناسان مرتبط در سازمان‌ها در این شرایط امری دشوار شده است.

وی در پایان اظهار کرد: عدم پیش‌بینی آینده و ناامنی حاصل از شیوع ویروس کرونا، داد و ستد‌ها را دچار اختلال کرده است. در حال حاضر، با توجه به میزان ارز بازگشتی به کشور و خرید مواد اولیه به نرخ آزاد ارز، هیچ توجیه اقتصادی برای صادرات وجود ندارد که تولیدکننده بخواهد مبلغ حاصل از فروش خارجی به صورت ارز نیمایی به صنعت بازگردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر