بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
پایان سالی خوش بر نسخه‌های این شرکت ثبت شد؛

جهش سود ۳۱۲درصدی "دفارا"

قیمت‌های سهام این شرکت در مقایسه با بسیاری از نماد‌های همگروهی اش چندان هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.
کد خبر : ۲۱۸۱۸۶

جهش سودی ۳۱۲ درصدی حاصل فعالیت‌های داروسازی فارابی در سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از شناسایی سود خالص مهیج ۴.۷۶۲ ریالی به ازای هر سهم داروسازی فارابی در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ انتشار گزارش تحقق سود خالص ۶.۵۸۸ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال وضعیت مطلوب این شرکت را تکمیل کرد.

علیرغم قیمت‌های بیش از ۸۰.۰۰۰ ریالی سهام این شرکت در بازار این روز‌ها می‌توان از سود اعلامی این شرکت نتیجه گرفت که اگر سودآوری این شرکت در سال مالی جدید هم تکرار پذیر باشد (که البته بخش قابل توجهی از سودآوری سال ۱۳۹۸ شرکت مربوط به تحقق سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های زیر مجموعه و غیر عملیاتی بوده است)، قیمت‌های سهام این شرکت در مقایسه با بسیاری از نماد‌های همگروهی اش چندان هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.

جهش سودی ۳۱۲ درصدی حاصل فعالیت‌های داروسازی فارابی در سال گذشته

از نکات با اهمیت صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به شناسایی سود حاصل از فروش سهام شرکت‌های زیر مجموعه (فروش بیش از ۱۰ درصد از سهام شرکت پخش هجرت و شناسایی خالص درآمدی ۸۰۶ میلیارد ریالی) اشاره کرد که درآمد قابل توجه و شاید غیر قابل تکرار ۱.۳۱۰ میلیارد ریالی را برای شرکت به ارمغان آورده است.

همانگونه که در جدول ذیل نیز قابل مشاهده است، افزایش چشمگیر مقادیر فروش داخلی و نیز افزایش نرخ‌های کپسول، قرص، سوسپانسیون به عنوان محصولات اصلی شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منجر به افزایش بیش از ۳.۹۱۸ میلیاردس ریالی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۶۸۲.۰۰۰ عددی انواع محصولات فروش این شرکت شده است.

جهش سودی ۳۱۲ درصدی حاصل فعالیت‌های داروسازی فارابی در سال گذشته

در مجموع کل مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در حدود ۷.۱۴۶ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در مقایسه با ۳.۲۲۸ میلیارد ریال فروش مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایشی ۱۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر