بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

خداوندگار اختاپوس

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم نگاهی داشته به خودرویی که همه را ناراضی کرده، از وزیر و وکیل و خودروساز بگیرید تا دلالی که می‌خواهد سهم بیشتری از جیب مشتری را به خود اختصاص دهد.
کد خبر : ۲۱۸۴۱۷

خداوندگار اختاپوس

به گزارش بورس‌نیوز، خداوندگار اختاپوس در ۲۴-۱ توانست وزیر سمیه‌نشین را به مرخصی بفرست تا فردی به صندلی داغی تکیه‌زند که افکار او، مخالفت ۱۰۰درصدی واردات خودرو و حتی تولید مشترک خودروسازان بوده البته کمی محافظه‌کاری نیز چاشنی کار وزیر پیشنهادی بازرگانی «که مجلس مخالفت کرد» نیز هست.
امیدواریم که رئیس تازه‌وارد با تکیه خود بر این صندلی، به جنگ گرانی‌ها رفته و کار را برای تولیدکنندگان واقعی باز کند.

دلالان راضی به نرخ‌های جدید خودرو نیستند
میزان افزایش قیمت مصوب خودروسازان جاده مخصوص و شرط و شروط اعلام شده برای خرید و فروش خودرو، گویا کمتر از انتظارات دلالان محترم بوده. گویا اگر قیمت خودرویی بیش از ۱۰درصد از قیمت کارخانه بالاتر باشد، ممکن است در شماره گذاری با مشکل مواجه شود و به همین خاطر هم طایفه دلالان بازار خودرو امروز به شدت فروشنده بوده اند. با این حساب باید گفت اگر سهم سلبریتی جاده مخصوص صف خرید داشت، محصول تولیدی این شرکت صف فروش بود!

واردات خودرو سنگین و احتمالا سکوت
کارشناسان صنعت خودرو از ماه‌ها قبل بار‌ها هشدار داده بودند که واردات خودروی سنگین دست دوم، تولیدکنندگان خودرو سنگین را به نابودی می‌کشاند و نباید اجازه دهند برای تامین منافع عده‌ای واردکننده و سودجو، شرکت‌هایی که حدود نیم قرن قدمت دارند، در معرض ریسک تعطیلی کامل قرار بگیرند. اما درست در شرایطی که خودروسازان سنگین گاه حتی ماهی یک خودرو هم فروش ندارند، واردات خودرو‌های سنگین کار کرده در حال انجام است و تیر خلاص بر گیجگاه صنعت خودروسازی سنگین شلیک شده است.

تعطیلی نساجی و گرانی...
با وجود این همه کارخانه نساجی در کشور که حتی در بورس نیز رونق و قدمت چند دهه‌ای دارند، چطور تولید چادر مشکی در برنامه قرار نگرفته را خدا داند! کشوری که حجاب جزو
پایه‌های اساسی آن بوده باید چادرمشکی وارداتی بیاورد و با نرخ یک میلیون تومان به فروش برساند تا سایز نساجی‌های خود را روز به روز کوچک‌تر کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر