بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
۱۷درصد از سهام این بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود؛

نقش پررنگ "وتجارت" در صندوق دارایکم

سهام بانک تجارت نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قابل واگذاری در این پرتفوی محسوب شده که ۱۷ درصد از سهام این بانک که در مالکیت مستقیم دولت وجود دارد، قرار است در قالب صندوق دارا یکم به عموم افراد واگذار شود.
کد خبر : ۲۱۸۴۳۹

واگذاری ۱۷ درصد از سهام بانک تجارت در قالب صندوق سرمایه گذاری

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس اعلام دولت جمهوری اسلامی ایران، در روز‌های اخیر شاهد پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری دارا یکم هستیم. سقف سرمایه گذاری هر شخص در این صندوق معادل ۲۰ میلیون ریال تعیین شده و ارزش این صندوق بر اساس آخرین برآورد‌ها در حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


در صندوق ذکر شده که اولین صندوق قابل معامله واگذار شده توسط دولت محسوب می‌شود سهام شرکت‌های مندرج در جدول زیر وجود دارد:

واگذاری ۱۷ درصد از سهام بانک تجارت در قالب صندوق سرمایه گذاری

سهام بانک تجارت نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قابل واگذاری در این پرتفوی محسوب شده که ۱۷ درصد از سهام این بانک که در مالکیت مستقیم دولت وجود دارد، قرار است در قالب صندوق دارا یکم به عموم افراد واگذار شود. همچنین سهام این بانک در سبد سهام عدالت نیز وجود دارد که به این ترتیب شاهد خصوصی شدن واقعی این بانک از طریق واگذاری سهام عدالت و قابلیت معامله سهام بانک تجارت توسط عموم افراد و همچنین عرضه سهام صندوق دارا یکم هستیم.


روند رو به رشد و افزایشی ارزش بانک تجارت در سال جدید از جمله دلایل استقبال سرمایه گذاران از صندوق دارایکم هستیم. این بانک که به عنوان لیدر گروه بانکی در روز‌های اخیر با صف‌های خرید سنگینی مواجه بوده، در حال حاضر به ارزش بازار ۴۶۲ هزار میلیارد ریالی رسیده و این در حالی است که در ابتدای سال جاری ارزش بازار این بانک معادل ۱۴۶ هزار میلیارد ریال بوده و به این ترتیب شاهد رشد جالب توجه و سنگین ۲۱۶ درصدی ارزش بازار سهام این بانک در کمتر از دو ماه هستیم.


با توجه به نحوه محاسبات قیمت سهام موجود در پرتفوی صندوق دارایکم، به نظر می‌رسد که پذیره نویسی در این صندوق بازدهی قابل ملاحظه‌ای را نصیب سرمایه گذاران این صندوق کند و نمونه واضح آن رشد بیش از ۲۱۶ درصدی ارزش سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت:

منفعت مردم از مقایسه قیمت‌ها در ETF

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سهام بزرگ کاردان؛

سرمایه‌گذاری بر پشت باجه‌های بانکی

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش سرمایه بانک‌ها، به شرط چاقو!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی پیش روی "وبصادر" و "وتجارت"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کل وب فارسی شده کپی پیست نیم ساعته دارم میگردم یه جا نگفتن که هر کدوم از این سهام چند درصد از پرتفوی دارایکم رو تشکیل میدن؟
این جدولی که همه از روی هم کپی کردن نشون میده که مثلاً ۱۷٪ از سهام بانک تجارت به دارایکم اختصاص پیدا کرده نشون نمیده که چند درصد از کل صندوق دارایکم رو وتجارت تشکیل میده.