بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

پرس سنگین خوک‌ها

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به صف‌هایی که مانند کشتارگاه بهمن بوده که سرمایه بره‌ها به مسلخ‌گاه نقدینگی می‌رود و ناظرانی که در چرت بهاری، خمیازه‌ای عمیق می‌کشند.
کد خبر : ۲۱۸۵۴۹

پرس سنگین خوک‌ها

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه این هفته را زیر پرس سنگین خوک‌های سنگینی افتاد که فعلا بخاطر نبود قانون و ناظر واقعی که بتواند مو را از ماست بیرون بکشد، حسابی جیب اهالی بره‌نشان را خالی کردند و صف‌هایی که شکل می‌دادند، از صف‌های کشتارگاه میدان بهمن نیز شلوغ‌تر بود.

این هفته تمام شد اما؛ در هفته آینده ناظر بازار باید امتحان نهایی خود را پاس کند چراکه این رفتار خوکی وقتی با ارز سبز گره زده شود؛ عملا تیری بر پیکره حساب و کتاب‌های دولتی خواهد بود سعی داشت کمبود نقدینگی را بر گرده بورس به پاستور بیاورد؛ شو‌های پر طمطراق بانک‌مرکزی و دولت مبنی بر اینکه همه کاری برای حمایت از بازار سهام خواهند کرد می‌بایست هفته آینده به اجرا گذاشته شود و از روز شنبه این اتفاق در بورس به نمایش در آید تا این قشر تازه‌وارد از فشار خوک‌ها بارخود را برندارد و از بازار فرار نکند.

تعطیلی بر سر موسسه‌ای اعتباری
سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که یکی از موسسات اعتباری که ۲۰ سالی می‌شود باجه‌دار نظام بانکی بوده درگیر وضعیت مبهمی بوده و قرار است که در ۱۰استان شعبات خود را جمع‌آوری کند؛ ترکش این رفتار‌ها ابتدا متوجه کارمندان باسابقه، مشتریان و ... خواهد شد و حال باید دید که آیا کارمندان این موسسه نیز مانند بانک‌های ادغامی نظامی به دیگر بانک‌های خصوصی راه پیدا می‌کنند یا اینکه در بهترین شرایط، بازخرید شده یا آنکه ...

کلکسیون ساعت
کم‌کاری هسته نارس در این‌روز‌ها باعث شده که برخی سهم‌ها در ساعاتی جدا معامله شوند، این اقدام علنا بر پایه هیچ اصولی نبوده حال تصور کنید نماد‌هایی مانند "خودرو"، "خساپا" و ... که این روز‌ها حجم بالایی می‌خورند نیز درخواست ساعت جداگانه کنند یا اگر شرکت‌های بزرگ دیگری بخواهند گام در بازار بگذارند؛ باید کار از ابتدا تصحیح شود و آنقدر به این بازار مُسکن نزنیم که پس‌فردا هیچ نسخه‌ای بر آن افاقه نکند.

نمایندگان خیر خواه! اما برای چه کسی؟
اینکه اهالی بهارستان گیر سه‌پیچی به طرح "ساماندهی بازارخودرو" داده‌اند جالب توجه و البته ستودنی است که چرا برای دیگر طرح‌ها چنین اتحادی را ندارند.

البته جالب است بدانید که این طرح در خرداد ۹۸نخستین بار مطرح شد و تا به امروز فقط ۳بار از سوی شورای نگهبان به این طرح مجلس، دست رد زده شد حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برخی مواد این طرح را مغایر با سیاست‌های کلی نظام اعلام کرده بود اما؛ شیرینی این اتحاد آنچایی دل‌ها را می‌زند که هفته گذشته برای چهارمین بار این طرح در صحن مطرح می‌شود؛ شاید بگوید خدا خیر دهد نمایندگانی که به‌دنبال ساماندهی خودرو هستند؛ لازم اشاره کنیم که متولیان نوشتار این طرح، همان دو نماینده معروفی هستند که پاره‌ای از توضیحات احضار شده بودند و البته از ۲۳ عضو فعلی کمیسیون صنایع که کمیسیون طراح این طرح بوده، تنها دو نفر در مجلس بعدی حضور دارند و ۲۱ نفر دیگر اکثراً رد صلاحیت شده و یا اینکه رأی نیاوردند و همین، ذهن‌ها را به این سمت سوق می‌دهد که هدف از تصویب این طرح، پیش بینی ممری برای کسب سود‌های کلان در دوران پسامجلسی است؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بخوانید هسته معاملات، بنویسید کارمزد مفت؛

گلوی فشرده سهامدار خرد زیر پای ناظر 

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

عجایب مالی شهر اُز

ساعت‌ پنج‌ونیم عصر؛

استیشن‌های گاراژی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
قربون دهنت، حرف دل ما رو زدی