بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
رشد ۱۰.۲هزارمیلیاردی ارزش هفتگی صندوق‌ها؛

بازدهی ۴۲صندوق بیشتر از بازدهی شاخص هم‌وزن شد

با توجه به اینکه بازدهی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل معادل ۴.۱۸ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۲.۶ درصد بوده است، از میان ۶۱ صندوق سرمایه گذاری در سهام ۴۲ صندوق بازدهی بیشتری را نسبت به بازدهی کسب شده بر اساس شاخص هم وزن کسب نموده اند.
کد خبر : ۲۱۸۵۸۹

بازدهی ۴۲صندوق بیشتر از بازدهی شاخص هم‌وزن شد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است.

اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید و از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

بازدهی ۴۲صندوق بیشتر از بازدهی شاخص هم‌وزن شدبازدهی ۴۲صندوق بیشتر از بازدهی شاخص هم‌وزن شد


• کل ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به ۲۶۸ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال رسیده که به این ترتیب در هفته گذشته شاهد رشد بیش از ۱۰ هزار و ۲۳ میلیارد ریالی ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری بوده ایم.

• متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان سه شنبه و در هفته کاری منتهی به پایان سه شنبه گذشته بر اساس میانگین ساده بازدهی معادل ۳.۵۵ درصد بوده است. این بازدهی بر اساس میانگین وزنی معادل ۳.۳ درصد بوده است.

• بیشترین آورده نقدی افزوده شده به صندوق‌ها و در واقع تزریق نقدینگی صورت گرفته در طی هفته گذشته مربوط به صندوق ثروت آفرین تمدن به ارزش ۱.۰۲۱ میلیارد ریال، صندوق قابل معامله سروسودمند مدبران به مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال و صندوق مشترک امیدتوسعه به ارزش ۸۲۷ میلیارد ریال بوده است.

• همچنین بیشترین خروج نقدینگی از صندوق‌ها مربوط به صندوق قابل معامله هستی بخش آگاه به ارزش ۱.۰۴۶ میلیار ریال، صندوق آوای سهم کیان به ارزش ۳۴۸ میلیارد ریال، صندوق آهنگ سهام کیان به ارزش ۲۲۶ میلیارد است.

• از آمار اخذ شده مربوط به ۶۱ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام، ۴ صندوق بازدهی منفی هفتگی را ثبت نمودند. بیشترین بازدهی منفی مربوط به صندوق آهنگ سهام کیان با بازدهی منفی ۲ درصدی است. پس از آن نیز صندوق پاداش سرمایه پارس با ۰.۶ درصد بازدهی منفی است.

• بیشترین بازدهی مثبت مربوط به صندوق قابل معامله آتیه درخشان مس با ۸.۸ درصد بازدهی مثبت و پس از آن صندوق ثروت آفرین تمدن به میزان ۸ درصد است.

• با توجه به اینکه بازدهی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل معادل ۴.۱۸ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۲.۶ درصد بوده است، از میان ۶۱ صندوق سرمایه گذاری در سهام ۴۲ صندوق بازدهی بیشتری را نسبت به بازدهی کسب شده بر اساس شاخص هم وزن کسب نموده اند. همچنین بر اساس شاخص کل و بازدهی هفتگی آن، ۲۵ صندوق بازدهی بیشتری را کسب نموده اند و ۳۶ صندوق نیز بازدهی کمتری را نسبت به شاخص کل بازار سرمایه کسب نموده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
لطفا در مورد صندوق پاداش سرمایه هم بنویسیم