بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
به نظر می‌رسد که بازار سرمایه در محدوده شاخص یک میلیون واحدی همچنان با افزایش عرضه‌ها و ناتوانی از رشد قیمت‌ها مواجه بوده و شاهد معاملات نوسانی در بازار سرمایه هستیم.
کد خبر : ۲۲۰۰۳۴

پرسه شاخص حوالی یک میلیون واحد


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته مجددا شاهد رشد عرضه‌ها در سطح بازار و ایجاد روند منفی در بسیاری از گروه‌های آن بودیم. در حالی که در ابتدای معاملات شاخص کل با بیش از ۱۵ هزار واحد رشد به ۹۸۷ هزار واحد رسید، در ساعات میانی و پایانی بازار و با افزایش عرضه‌ها در برخی نماد‌های پربیننده همچون سایپا، تجارت و فولاد روند بازار به سمت منفی گرایش پیدا کرد و در نهایت شاخص کل با بیش از ۳ هزار واحد کاهش و معادل ۰.۳۲ درصد افت به ۹۷۰ هزار و ۴۱۲ واحد تنزل یافت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش اندک ۰.۲ درصدی و معادل ۶۱۰ واحدی به ۳۱۸ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

ارزش معاملات نسبت به روز یکشنبه با بهبود همراه بود و به بیش از ۱۴۱ هزار میلیارد ریال رسید. نماد‌های "شپنا"، "خودرو"، "وبملت" و "وتجارت" بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
نماد‌های "اخابر"، "رمپنا" و "پارسگ بیشترین اثر منفی و نماد‌های "وغدیر"، "تاپیکو" و "شپنا" بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


سیاست و اقتصاد کلان
روز گذشته شاهد بسته شدن نماد‌های پالایشگاهی بودیم. اعلام نرخ تسعیر ارز شرکت‌های پالایشگاهی مربوط به سال ۹۷ منجر به تعدیل مثبت سود این شرکت‌ها در سال گذشته شد. تعدیل مثبت سود این شرکت‌ها از ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است. با این حال، این درآمد‌ها امکان تکرار را ندارند و در سال‌های آینده بعید به نظر می‌رسد که قابلیت تکرار را داشته باشند. بر همین اساس ناظر بازار با توجه به اهمیت بازار، نماد‌های این گروه را حداکثر تا دو هفته آینده متوقف کرد.

امروز و در خبری از سهام عدالت، شاهد اعلام امکان وثیقه گذاری این سهام به منظور دریافت وام از سوی رئیس جمهور بودیم. بر این اساس بانک‌ها ملکف هستند که با توجه به وثیقه گذاری سهام عدالت نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد اقدام کنند.

در خبری از گروه خودرویی، یک منبع آگاه در یکی از خودروسازی‌ها از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده دو خودروسازی بزرگ خبر داد. این موضوع نشان از تقاضای سنگین خریداران در قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت دارد. همچنین وزیر صمت از برنامه تولید بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو در سال جاری توسط خودروسازان خبر داده است. همچنین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از پیش فروش ۴۵ هزار دستگاه از محصولات این خودروساز از هفته آینده خبر داد.

در خبری از بازار نفت، بررسی رویترز نشان می‌دهد که مقدار پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید تاریخی این سازمان در ماه مه ۷۴ درصد بوده است. بررسی رویترز نشان می‌دهد که کاهش تاریخی تولید عربستان و دیگر اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) سبب شد عرضه اوپک در ماه مه به کمترین مقدار در دو دهه اخیر برسد. این در حالی است که نیجریه و عراق نتوانستند تولید خود را مطابق سهمیه عرضه اوپک کاهش دهند.

بازار امروز
به نظر می‌رسد که بازار سرمایه در محدوده شاخص یک میلیون واحدی همچنان با افزایش عرضه‌ها و ناتوانی از رشد قیمت‌ها مواجه بوده و شاهد معاملات نوسانی در بازار سرمایه هستیم. بر همین اساس انتظار می‌رود که این روند در روز‌های آینده ادامه یابد و بازار را با روند نوسانی و بدون جهت مشخصی در روز‌های پیش رو پیش بینی می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آخرین خبرها از ترکیب پرتفو و انحلال و ادغام این سرمایه‌گذار؛

رشد ۷۲درصد در سود خالص "تاپیکو"

کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

 دخالت شورای رقابت، زنگاری بر چهره "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
چرا مطلب قدیمی دوباره تو ویترین سایت میذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
چرا مطلب قدیمی دوباره تو ویترین سایت میذارید