بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
سود‌های غیرعملیاتی از سرمایه‌گذاری در شرکت پخش رازی؛

مهر تایید حسابرس بر عملکرد ضعیف "دکیمی"

در حالی این روز‌ها شاهد تشکیل صف خرید در نماد دکیمی هستیم که صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت نیز حاکی از تایید عملکرد ضعیف این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ دارد.
کد خبر : ۲۲۱۲۱۵

مهر تایید حسابرس بر عملکرد ضعیف

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی این روز‌ها شاهد تشکیل صف خرید در نماد دکیمی هستیم که صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت نیز حاکی از تایید عملکرد ضعیف این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ دارد.

افزایش بیش از ۴۰۱ میلیارد ریالی بهای تمام شده بخش عمده‌ای از رشد ۳۴ درصدی و بیش از ۴۶۰ میلیارد ریالی مجموع فروش در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل را خنثی کرد تا این شرکت نتواند تغییر خاصی را در سود‌های عملیاتی به ثبت رساند.

مهر تایید حسابرس بر عملکرد ضعیف

بر اساس گزارش حسابرسی شده منتشره شده شرکت کیمیدارو، مجموع درآمد‌های ناشی از فروش شرکت در سال ۱۳۹۸ با رشدی ۳۴ درصدی به ۱.۷۹۶ میلیارد ریال و بهای تمام شده نیز از مبلغ ۷۰۷ میلیارد ریال در سال مالی ۱۳۹۷ با رشدی ۵۷ درصدی به مبلغ ۱.۱۱۰ میلیارد ریال رسیده که این موضوع موجب عدم تغییر محسوس سود ناخالص شرکت شده و شاید اگر افزایش در حدود ۹۵ میلیارد ریالی درآمد‌های غیرعملیاتی ناشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ نبود، تفاوت محسوسی بین سودآوری این شرکت در دو سال گذشته وجود نداشت.

از مهمترین نکات این گزارش می‌توان به افزایش در حدود ۹۸ میلیارد ریالی سود‌های غیرعملیاتی ناشی از سود سرمایه‌گذاری در شرکت پخش رازی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ اشاره داشت که این موضوع از مهمترین دلایل عدم تعدیل نامحسوس سودآوری "دکیمی" در این سال به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۴۳۷ ریال سود خالص در نسخه‌های این داروساز محقق شد؛

فروش ۳۲۶ میلیارد ریالی و عملکرد قابل‌توجه "دکیمی"

رشد بهای تمام شده، افزایش فروش را خنثی کرد؛

ثبت عملکردی ناامید کننده از "دکیمی"

ارسال نظر