بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

۲فرصت صعود، پیش روی بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها، زمان بر است؛ بنابراین بازار با نگاه تجدید ارزیابی در روند صعودی باقی می‌ماند و می‌تواند روندی افزایشی داشته باشد.
کد خبر : ۲۲۱۴۲۳

دو فرصت صعود، پیش روی بازار

احمد اشتیاقی مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در پیش‌بینی روند کلی بازار در ماه‌های آینده بیان کرد: روند کلی بازار سرمایه را مثبت ارزیابی میکنم؛ چرا که دلار نیمایی روند افزایشی به خود گرفته و بحث تجدید ارزیابی‌ها و افزایش سرمایه‌ها از این محل مطرح شد و این زمزمه هم شنیده شده که شرکت‌های بزرگ و بنیادی بازار قصد دارند از فرصت تجدید ارزیابی دارایی‌ها استفاده کنند. این دو موضوع می‌تواند توامان تا پایان خرداد و تا آخر سال به نوعی روند صعودی و رشدی در بازار سرمایه ایجاد کند.

وی افزود: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها، زمان بر است؛ بنابراین بازار با نگاه تجدید ارزیابی در روند صعودی باقی می‌ماند و می‌تواند روندی افزایشی داشته باشد.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در معرفی صنایع برتر و لیدر‌های بازار سرمایه در ماه‌های آینده گفت: صنایعی می‌توانند لیدر بازار سرمایه محسوب شوند که کماکان جریان نقدینگی در آنها مثبت باشد و در این فضا با توجه به چشم انداز رشد نرخ ارز نیمایی، صنایعی که درآمد ارزی دارند، گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین با توجه به بحث تجدید ارزیابی ها، صنایع فلزی، صنایع معدنی، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی می‌توانند مورد توجه بازار باشند. ضمن اینکه در حال حاضر بعضی بانک‌ها هم ظرفیت‌ها و دارایی‌های خوبی دارند و با توجه به کاهش نرخ سود سپرده و تراز مثبت برخی بانک ها، گروه بانکی هم میتواند از این حیث مورد توجه بازار قرار بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر آزادسازی معاملات سهام عدالت بر بازار سرمایه نیز عنوان کرد: اگر آزادسازی سهام عدالت رخ نمی‌داد، الان بازار سرمایه روند صعودی پر شتاب تری داشت. معتقدم آزادسازی سهام عدالت، اثرات خود را به نوعی بر بازار گذاشته است. به هر حال فروش سهام عدالت و پولی که از بازار خارج می‌شود، قدرت نقدینگی را در بازار دچار مشکل می‌کند؛ ولی با توجه به اینکه این فروش‌ها بصورت تدریجی انجام می‌شود، احتمالا فشار حجیم بر بازار نداشته و بازار آنرا هضم می‌کند. ولی در صورتی که حجم فروش‌ها افزایش یابد، تاثیر منفی خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

اشتیاقی در پایان گفت: در مجموع برای تحلیل و بررسی این اتفاق از منظر کلان، آزادسازی سهام عدالت برای بازار سرمایه اتفاق مثبتی بوده و باعث منفی شدن بازار نشده؛ بلکه فقط مانع از رشد شتابان بازار سرمایه شده است. اتفاقا آنچه که مطلوب اکثریت فعالان بازار سرمایه هم هست، این است که رشد بازار سرمایه، تدریجی بوده و یک جانبه نباشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آغاز پذیره نویسی ETF بعدی از اواخر مرداد 

مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دوست‌داشتنی‌های جدید بازارسرمایه

کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ورود تُرک‌ها به مدار خریداران پتروشیمی

ارسال نظر