بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
درج "لغو پذیرش شده/ ورشکستگی " به منزله این نیست که شرکت نابود شده، ولی همچنان خرید و فروش آن ادامه دارد، بورس طبقه بندی بازار الف، ب و ج داشته و شرکت‌های درجه پایین با تابلو قرمز (در آستانه ورشکستگی) در این دسته بندی مشخص می‌شوند.
کد خبر : ۲۲۱۲۹۸
تیتر
 
 
به گزارش بورس نیوز، آخرین بررسی از وضعیت شرکت تولیدی گاز لوله نشان می‌دهد، با وجود قرار گرفتن در بازار پایه قرمز فرابورس و درج واژه ورشکستگی، در روز شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۴ تعداد ۲۱ معامله حجم معاملات این شرکت به ۳۷ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال می‌رسد. 

نکته سوال برانگیز این است: چگونه شرکتی با اعلام ورشکستگی حجم معاملاتی ۳۷ میلیارد ریالی دارد؟

بورس نیوز به پیگیری این موضوع پرداخت و در همین خصوص فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه به خبرنگار بورس نیوز گفت: روی تابلو بازار پایه فرابورس تعریف شده، شرکت‌هایی که حکم قضایی مبنی بر در خواست انحلال داشته و براساس قانون و طبق ماده ۱۴۱ اگر بیش از نیمی از سرمایه شرکت زیان انباشته باشد، در مرحله "آستانه ورشکستگی " قرار گرفته اند. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در حقیقت شأن شکل گیری تابلو بازار پایه فرابورس این بود که فعالان بازار به سهامداران نکته مهمی را یادآوری کنند که شرکت مورد نظر با تخفیف خرید، توسط فرابورس لغو پذیرش شده، اما قابلیت معامله در بازار را داراست و شرایط ریسک آن را باید بپذیرد. 

آقابزرگی خاطر نشان کرد:بنابراین درج "لغو پذیرش شده/ ورشکستگی " به منزله این نیست که شرکت نابود شده، ولی همچنان خرید و فروش آن ادامه دارد، بورس طبقه بندی بازار الف، ب و ج داشته و شرکت‌های درجه پایین با تابلو قرمز (در آستانه ورشکستگی) در این دسته بندی مشخص می‌شوند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

انتظارات تورمی، عاملی برای تبدیل دارایی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ورود" نقدینگی"، کماکان نقطه قوت "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

۲فرصت صعود، پیش روی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

ظرفیت‌سازی به جای تخریب بورس

ارسال نظر