بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
رشد ۲۹درصدی جمع کل دارایی‌های این بانک؛

خروج "وتجارت" از زیان‌دهی

بر اساس صورت‌های مالی شرکت اصلی این بانک موفق به کسب سود خالص ۹ ریالی به ازای هر سهم شده که این مبلغ در سال قبل از آن معادل ۲۵ ریال بوده است.
کد خبر : ۲۲۱۶۰۹

عدم تحقق انتظار سهامداران بانک در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک تجارت در سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی سود خالص ۹ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریالی را محقق کرده و این در حالی است که این بانک در سال قبل از آن زیان خالص ۷۵۲ میلیارد ریالی را محقق کرده بود.

عدم تحقق انتظار سهامداران بانک در سال ۱۳۹۸

همچنین بر اساس صورت‌های مالی شرکت اصلی این بانک موفق به کسب سود خالص ۹ ریالی به ازای هر سهم شده که این مبلغ در سال قبل از آن معادل ۲۵ ریال بوده است.

اقلام اصلی ترازنامه این بانک شامل ۸۷۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به اشخاص غیردولتی، مطالبات از دولت به مبلغ ۴۶۴ هزار میلیارد ریال و سپرده قانونی معادل ۲۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مطالبات از بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری به مبلغ ۲۵۱ هزار میلیارد ریال از دیگر اقلام اصلی بخش دارایی‌های این بانک است.

لازم به ذکر است، جمع کل دارایی‌های این بانک در پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۴۷۸ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع دارایی‌های بانک ۲۹ درصد افزایش را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

 در بخش بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام بانک، مبلغ حقوق صاحبان سهام سپرده‌ها به یک هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال رسیده که ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سپرده‌های جاری و کوتاه مدت مشتریان نیز به ۶۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده و بدهی به بانک‌ها نیز به ۱۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین زیان انباشته بانک با کاهش جزئی نسبت به سال گذشته به ۱۰۷ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال رسیده است. این زیان معادل ۴۸ درصد از سرمایه ثبت شده بانک بوده بر اساس آخرین افزایش سرمایه صورت گرفته، سرمایه فعلی بانک معادل ۲۲۳ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال است.

در صورت سود و زیان درآمد تسهیلات و سپرده گذاری‌های بانک به ۱۹۵ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال رسیده که ۲۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. هزینه سود سپرده‌های بانک با ۱۵ درصد افزایش به ۱۶۷ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب خالص درآمد تسهیلات با افزایش در حدود ۵۰ درصدی مواجه شده که ۹۲.۸۶۰ میلیارد ریال از درآمد تسهیلات بانک از محل وجه التزام شناسایی شده که این وجه التزام عمدتا و به مبلغ بیش از ۶۶.۰۰۰ میلیارد ریال بابت تسهیلات معوق بخش دولتی بوده است.

درآمد کارمزد بانک با رشد بیش از ۵۵ درصدی به ۱۷.۷۱۹ میلیارد ریال رسیده و سود سرمایه گذاری‌ها نیز به ۱۹.۷۰۵ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین در بخش خالص سود مبادلات ارزی به ۱۸.۰۴۰ میلیارد ریال رسیده که عمدتا بابت سود تسعیر ارز بوده که این مبلغ نسبت به سال قبل از آن در حدود ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، نرخ تسعیر ارز دلار معادل ۹۰ هزار ریال و یورو معادل ۱۰۲ هزار ریال ثبت شده است.

هزینه‌های عمومی اداری بانک با ۳۰ درصد افزایش به ۵۱ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال رسیده و مطالبات مشکوک‌الوصول بانک و هزینه شناسایی شده آن در سال قبل با ۶ درصد کاهش معادل ۱۶.۳۹۴ میلیارد ریال شناسایی شده است.

لازم به ذکر است، تسهیلات اعطایی بانک شامل ۱۱۲ هزار میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول بود که ۹۶ هزار میلیارد ریال برای آن‌ها ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول لحاظ شده است.

بیش از ۲۲۸ هزار میلیارد ریال از تسهیلات به صورت ارزی پرداخت شده و این تسهیلات به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، ۱۳.۲۶۱ میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی و ۶۵.۱۰۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی صندوق پرداخت شده است.

سپرده‌های مدت‌دار بانک شامل ۸۰۷ هزار میلیارد ریال سپرده بلند مدت و ۴۷۶ هزار میلیارد ریال نیز سپرده‌های کوتاه مدت بود که بخش عمده‌ی سپرده‌های بلندمدت با نرخ ۱۳ تا ۱۶ درصد تامین شده است.

سپرده‌های مشتریان نیز شامل ۹۴ هزار میلیارد ریال سپرده‌های دیداری، ۹۹ هزار میلیارد ریال سپرده‌های پس‌انداز و مشابه و ۹۷ هزار میلیارد ریال سایر سپرده‌ها است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانک مرکزی سنت‌شکنی کرد؛

نرخ تسعیر ارزی که ۶ ماهه شد

زیان خالص، تبدیل به سود خالص شد؛

خروج بانک تجارت از زیان دهی

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق مختلط کارگزاری بانک تجارت

کسب بازدهی ۴.۶ درصدی در هفته گذشته

با شناسایی راهکارهای تامین مالی پروژه‌ها؛

همکاری مشترک صدرتامین و بانک تجارت کلید خورد

ارسال نظر