بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خبرداد:

عرضه سهام "ستاره خلیج فارس" به شرط!/ شستا کماکان سورپرایز دارد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برنامه‌ای بابت افزایش سرمایه ندارد.
کد خبر : ۲۲۲۸۳۲

عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس بشرط موافقت سازمان بورس

به گزارش بورس نیوز، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شرکت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای بابت افزایش سرمایه از این محل ندارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی درخصوص ارزش جایگزینی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ادامه داد: در حال حاضر محاسباتی در خصوص ارزش جایگزینی شرکت مزبور وجود ندارد.

وی درباره عرضه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود: با عنایت به غیرمدیریتی بودن شرکت پالایشگاه نفت خلیج فارس انجام امر مستلزم موافقت سهامداران بوده و بنابراین در صورتی که این توافق حاصل شود انجام این کار امکانپذیر خواهد بود.

رضوانی‌فر درباره عرضه سایر شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در بورس خاطرنشان کرد: شرکت‌های صنایع چوب خزر کاسپین، نگهداشت کاران، ملارد شیر، آنتی بیوتیک سازی ایران، شیمی بافت، سرمایه گذاری هامون شمال، فیرمکو پارس، لوله دوجدار قدر و پتروشیمی مروارید در کدال درج شده‌اند و برخی‌ها نیز صورت‌های مالی آنها بیرون آمده و البته از سوی دیگر، شرکت‌های خدمات ارتباط رایتل، کارگزاری صبا تامین، نخ تایر صبا، کاغذ لطف و شیمیایی فرآورد قشم درج نماد نشده است بنابراین ۱۴شرکت از این غول تامین‌اجتماعی در صف ورود به بازارسرمایه قرار دارند.

رضوانی‌فر افزود: تلاش بر این است که تا پایان سال کل عرضه‌ها صورت گیرد و سازمان بورس در این باره باید موافقت خود را اعلام کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درباره سیاست شرکت برای مدیریت پورتفوی بورسی در سال جاری گفت: باتوجه به ماموریت اصلی شرکت، سیاست شرکت حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های شرکت است.

نگاهی به صورت وضعیت پرتفوی این هلدینگ تازه‌وارد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس گزارش صورت وضعیت پرتفوی خرداد ماه ارائه شده توسط شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت در پایان این ماه به بیش از یک هزار و ۴۰۴ هزار میلیارد ریال رسیده است. با توجه به بهای تمام شده ثبت شده ۷۶ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریالی، مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت به یک هزار و ۳۲۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

این در حالی است که این مبلغ مازاد در پایان اردیبهشت ماه معال ۹۷۸ هزار میلیارد ریال بود و به این ترتیب و با توجه به رشد قیمت‌ها در یک ماه گذشته، شاهد افزایش ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت به مبلغی در حدود ۳۴۰ هزار میلیارد ریال هستیم.

لازم به ذکر است، مبلغ مازاد محقق شده این شرکت در بخش شرکت‌های زیرمجموعه بورسی عمدتا از محل سرمایه‌گذاری در سهام ۵ شرکت محقق شده که جزئیات آن در جدول زیر ارائه شده است:

افزایش ۳۴۰ هزار میلیارد ریالی مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت

همچنین ارزش پرتفوی غیربورسی این شرکت در پایان خرداد ماه معادل ۳۱ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال است. از شرکت‌های زیرمجموعه غیربورسی اصلی این شرکت می‌توان به مالکیت ۱۰۰ درصدی سهام شرکت مدیریت صنایع نوین تامین، ۱۰۰ درصد از سهام سیمان تامین، ۹.۲۴ درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی، ۳۰ درصد ملی نفتکش ایران و ۱۰۰ درصد موج تامین ارتباطات پارس اشاره کرد.

در ماه گذشته مبلغ ۱.۳۴۸ میلیارد ریال از سهام تحت اختیار این شرکت به فروش رسیده که منجر به ثبت سود ۵۰ میلیارد ریالی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر