بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آزادسازی سهام عدالت در راند دوم ...

رئیس جمهور طی سخنانی از آزاد شدن بخش دیگری از سهام عدالت خبر داد. 
کد خبر : ۲۲۳۲۰۶
آزادسازی به سرعت سهام عدالت، تشویقی برای فروش
 
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به بورس‌نیوز گفت: سرعت آزادسازی سهام عدالت قدری بالابوده و نباید به این سرعت در بخش دوم آزاد شود. 

وی ادامه داد: سهام عدالت پس اندازی دراز مدت برای خانواده محسوب شده و آزادسازی به سرعت آن می‌تواند تشویق کننده فروش باشد، در یک مقایسه می‌توان دریافت رقمی که در دوره اول پرداخت شده، برابر با چندسال یارانه و پرداخت دو بخش دیگر باعث هدررفت و افزایش غیرعادی هزینه‌ها خواهد بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه توصیه کرد: دولت ابتدا باید اجازه دهد بخش اول به پایان برسد، همچنین اکثریت افرادی که در حال استفاده از این شرایط هستند نیز مشخص شود. 

وی افزود: دولت باید به جراحی یارانه نقدی اقدام کند همانطور که در آزادسازی بخش اول سهام عدالت و صندوق دارایکم بیشتر از یارانه نقدی به مردم کمک کرد، باید یارانه نقدی را به صندوق جدیدی منتقل کرده و اجازه دهد یارانه افراد دارای سهام عدالت، در این صندوق جمع آوری و پروژه‌های سودآور برای اجرا به این صندوق‌ها واگذار شود.
 
دارابی تصریح کرد: تا زمانی که سهام عدالت به طور کامل آزاد شود طی ۱۸ تا ۲۴ ماه رقم مطلوب تری برای افراد فراهم شده و می‌تواند صندوق پروژه که با پول مردم تشکیل شده نیز جایگزین سهام عدالت برای خانوار‌ها شود. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد:لازم است سرعت آزاد سازی توسط دولت کاهش یافته تلاش برای پذیرفته شدن سرمایه گذاری‌های استانی صورت گیرد، صندوق‌های پروژه نیز جایگزین پرداخت یارانه نقدی شده و خانوار‌ها همزمان با آزادشدن سهام عدالت، به روش‌های جدید پس انداز روی آورده تا وضعیت اقتصادی آن‌ها بعد از فروش سهام دچار شک شدید نشود. 

دارابی در پایان به رشد قابل ملاحظه شاخص طی چند روز اخیر اشاره و اظهار کرد: طبیعی است که بازار قدری در مسیر اصلاح قیمت‌ها قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
فردا ومعلم عرضه بلوکی داره یه خبر بزنید بد نیستا
هاجر اسماعیلی تزنگی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
من درسامانه ی سهام عدالت هر سه روش آزاد سازی را انجام داده ام دوباره شماره موبیل خودم فرزندم را به سامانه داده ام ولی باز می گویند شماره تلفن شما با کد ملی هردو تون اشتباست من باید به کجا مراجع کنم که مشکل آزاد سازی مان را حل کنم؟